Μακρόνησος (2008)

Makronisos
Μακρόνησος, Poster

Σκηνοθεσία: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου
Σενάριο: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου
Αφήγηση: Αλέξανδρος Βούλγαρης


Δες/Κρύψε το trailer

Ντοκουμέντα και μαρτυρίες για το νησί που λειτούργησε ως στρατόπεδο συγκέντρωσης κι αναμόρφωσης αντιφρονούντων, κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου.Μακρόνησος, Photograph«Δεν ξέρεις την Ιστορία της Ελλάδας, αν δεν ξέρεις την ιστορία της Μακρόνησου», είχε πει κάποτε ένας φίλος του, στο Ηλία Γιαννακάκη, ο οποίος με τη Εύη Καραμπάτσου αφιέρωσε περίπου μια δεκαετία εντατικής έρευνας ντοκουμέντων, στοιχείων και μαρτυριών, στο στήσιμο ενός ντοκιμαντέρ για ένα θέμα που χωρίς καλά-καλά να έχει μπει στην διδακτέα ύλη του σύγχρονου Έλληνα, αντιμετωπίζεται απ’ την κοινωνία του σαν ένα βάρος που έχει βαρεθεί να του θυμίζουν ότι πρέπει να σηκώνει. Ένα θέμα ταμπού, όπως το λένε οι σκηνοθέτες, που αποφεύγεται χωρίς να έχει σαφώς διατυπωθεί.

Άκρως διδακτικό για εμάς τους νεότερους και με σεβασμό και για τις δυο πλευρές των παλαιότερων, το ντοκιμαντέρ των Γιαννακάκη-Καραμπάτσου, εύστοχο, ισορροπημένο και συγκρατημένο, μολονότι δεν προσθέτει κάτι καινούριο στην τεχνική της αφήγησης, ξεκοκαλίζει το θέμα του με ανθρωποκεντρική ευαισθησία κι ευαίσθητη ανθρωπιά, αφήνοντάς σου χαρακιές όταν χρειάζεται με την εξιστόρηση εξοργιστικών, σοκαριστικών ντοκουμέντων κι αναπτερώνει την πίστη σου στον άνθρωπο με το μεγαλείο της ψυχής και τη γλυκύτητα των αναπολήσεων των ανθρώπων που πέρασαν κι επέζησαν απ’ το κολαστήριο. Αντίθετα απ’ ό,τι θα περίμενες, απ’ τις 180 ώρες υλικού που συγκέντρωσαν οι δύο σκηνοθέτες, επιλέγουν να σου δείξουν όχι τις μαρτυρίες των επιφανέστερων των κρατουμένων (Κύρκος, Κούνδουρος κλπ), αλλά ανθρώπους που κερδίζουν την προσοχή σου με τη χαρακτηριστικότητα και την αντιπροσωπευτικότητα των ιστοριών τους, είτε ανήκουν στην πλευρά των θυμάτων, είτε, για πρώτη φορά, σ’ αυτή των θυτών. Άνθρωποι που με τα λόγια τους φωτίζουν το στοιχειωτικό πορτρέτο μιας εποχής, ζωγραφισμένης εδώ με αποστασιοποιημένη ψυχραιμία και καθαρότητα βλέμματος, η οποία, εκτός του ότι σου προσφέρει μια άκρως συλλεκτική επιλογή ντοκουμέντων, αφήνει το ρόλο του πρωταγωνιστή σ’ αυτό που τη δικαιούται: την ίδια την Ιστορία.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΛΛΗ FILMCENTER
Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3632789.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30

ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ FILMCENTER
Βασ. Γεωργίου Β' και Ριζάρη (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 210-7291800, 2107243707.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30


4 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Στις ειδήσεις της προηγούμενης βδομάδας που δεν ήταν γαλλόφωνες, ο Bruno (2009) απέκτησε κόκκινο trailer και χρίστηκε επίσημα better than Borat (2006), ενώ οι Fast & Furious (2009) έκαναν τερατωδέστατο άνοιγμα (με $71Μ και φέρνοντας το καλοκαίρι από τώρα) στην Αμερική και αξιολογότατο στην Αθήνα (με 58 χιλιάδες εισιτήρια σύμφωνα με το Yupi.gr και σπάζοντας τα ρεκόρ των V-Max σύμφωνα με τον cinemad).

    Αυτή τη βδομάδα, ανοίγει σε πέντε (5) αίθουσες, άγνωστο σε ποια κοπή, το καταταλαιπωρημένο από τους Weinsteins Fanboys (2008). Και επανεκδίδεται(?) σε δύο (2), το σουηδικό Gladiatorerna (1969), μάλλον το πρώτο που ασχολήθηκε με φουτουριστικά θανατερά σπορ.

  2. Anonymous said

    "διασκεδαστικά αποδιοργανωμένη τλετή";;;; καλά δεν ντρέπεστε να λέτε τέτοια;;; μόνο το ταβάνι δεν έπεσε στον Απολλώνα χθες. Τι το βίντεο δεν έπαιζε ξανά και ξανά, τι η επιτροπή δεν ήταν στην αίθουσα, τι οι παρουσιαστές δεν ήξεραν που να σταθούν, τι κανείς δεν ήξερε ποιός πήρε το βραβείο, τι τα μικρόφωνα δεν δούλευαν!!! ακόμα κι εσείς γίνατε μέινστριμ πιά και τα κονομάτε από τις εταιρείες και τους Γάλλους που βάζουν μπανεράκια για το ηλίθιο και βαρετό φεστιβάλ τους. Αν είχε γίνει τέτοιο χάλι στην τελετή της Θεσσαλονίκης θα γελούσατε μια βδομάδα. Μπα τι λέω κι από αυτούς θα είχετε κονομίσει κανένα μπανεράκι και θα το είχατε κάνει τουμπεκί. Μια χάρη μόνο: μην το παίζετε επαναστάτες και αδέκαστοι και τάξε μου "εδώ διαβάζετε αυτά που δεν γράφουν οι άλλοι που είναι εξαρτώμενοι και διαπλεκόμενοι".
    Και κάτι ακόμη: τι μένος είναι αυτό με το "Σαραφίν" μια χαρά ταινιούλα ήταν, τι πάθατε; Α, κατάλαβα δεν σας έδωσαν μπαναράκι...

  3. cheaptalk said

    Το σχόλιο παρακαλούμε να μεταφερθεί στο σχετικό θέμα, από δω θα σβηστεί αύριο.

    BTW, τα μπάνερ που ανέβασα για το φεστιβάλ είναι προφανώς αυτοσχέδια, τόσα χρόνια από τις Μάζες δεν έχω βγάλει ούτε δραχμή, στη Θεσσαλονίκη σταμάτησα να πηγαίνω και για τη Séraphine έγραψα ότι θα ήταν μια χαρά ταινιούλα καμιά τριανταριά χρόνια πριν.

  4. cheaptalk said

    Α και στη Θεσσαλονίκη σταμάτησα να πηγαίνω γιατί βαρέθηκα να μένω σε μπουρδελοξενοδοχεία (κυριολεκτικά, οι άλλοι "ένοικοι" πληρώναν με την ώρα) γιατί δεν έβρισκα τιποτάλλο, και να μη βρίσκω ούτε εισιτήρια γιατί τα χαν πάρει τιμής ένεκεν κάτι γριές που με ποδοπατάγαν κι από πάνω στην είσοδο. Όχι για κανένα άλλο λόγο.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.