Jerichow (2008)

Όνειρα Απατηλά
Jerichow, Poster

Σκηνοθεσία: Christian Petzold
Σενάριο: Christian Petzold
Παίζουν: Benno Fürmann, Nina Hoss, Hilmi Sözer


Δες/Κρύψε το trailer

Σε κωμόπολη στις νότιες ακτές της Βαλτικής, επιχειρηματίας με αγορασμένη γυναίκα, αναγκάζεται να προσλάβει, όταν του αφαιρούν το δίπλωμα από το πολύ πιοτό, έναν ατιμωτικά αποστρατευμένο άνεργο για οδηγό.Jerichow, PhotographΑν ποτέ δε κατάλαβες το θόρυβο γύρω από το όνομα του σκηνοθέτη, διορισμένου ηγέτη της ανύπαρκτης "βερολινέζικης σχολής", το Jerichow (2008) που άνοιξε στη Βενετία ως ένδειξη της όλο και εξαπλούμενης φήμης του, θα σε ανακουφίσει με την απλότητα σε σχέση με τα προηγούμενα έργα του χωρίς να σε διαφωτίσει γι' αυτά, παρόλο που τα κουβαλάει. Πρώτο μέρος μιας (νέας) σχεδιασμένης τριλογίας, το φιλμ επιστρέφει στις αυτιστικές συναισθηματικές ανατροπές των Gespenster (2005), επεκτείνει την αφηγηματική καθαρότητα της Yella (2007) και ξαναματαχρησιμοποιεί και τους πρωταγωνιστές και την ιδέα για τίτλο δανεισμένο από τη περιοχή των γυρισμάτων του Wolfsburg (2003), όλα για να αναπαραστήσει άτυπα το κατακλασικό ερωτικό τρίγωνο της πολυδιασκευασμένης νουβέλας του James Cain, The Postman Always Rings Twice. Με μόνη πρακτική διαφορά Τούρκο στη θέση του διάσημου Nick Papadakis, και μάλιστα τόσο συμπαθητικό που ουσιαστικά η μόνη του αμαρτία να είναι ότι δέρνει τη γυναίκα του γιατί είναι τσούλα.

Στα πιο θεωρητικά, παρόλες τις συγκρίσεις με τον πρωτο-νεορεαλισμό του Visconti στο Ossessione (1943) και το δηλωμένο ενδιαφέρον για ταξική πάλη, ο Petzold φαίνεται να ακολουθεί τον Fassbinder στη διύλιση αμερικάνικων προτύπων με ντόπιες προβολές, διεκδικώντας τη κληρονομιά του μεγάλου Γερμανού από τον Fatih Akin, με αντιπαραβολή μη ανθρώπων και μη κόσμου στη παραδοσιακή ανθρωποκεντρική προσγειωμένη ματιά του Τουρκόσπορου, προωθώντας μια μεταμοντέρνα αντίληψη ότι η εποχή συντρίβει τα όντα της (κυρίως.. με τα λεφτά της) πριν γίνουν άνθρωποι (και όχι μετά, την ανθρωπιά τους). Πιο καθαρό είναι ότι ο σκηνοθέτης ενδιαφέρεται πρωταπόλα, και φορμαλιστικά, για τις εικόνες του, με τους χαρακτήρες σε ρόλο μαγικής κόλλας, οπότε εύκολα μπορείς να πεις ότι οι μισές τουλάχιστο προσπάθειες για διαχρονικά σημαντικές βινιέτες είναι ήδη αποτυχημένες, ενώ η απογύμνωση του μελοδράματος στη καρδιά της ιστορίας δε βοηθάει τα βλέφαρά σου να μείνουν ανοιχτά για πολλές παρατηρήσεις (των βινιετών). Από τη θέση του σεναριογράφου, ο Petzold κρατάει και το παρελθόν των ηρώων για να το αποκαλύψει σταδιακά ώστε να παίξει νωρίτερα με τις προκαταλήψεις σου και τις συμβάσεις του noir, όμως το μόνο που καταφέρνει είναι να παίζει μπάλα, αλά Trier, σε γήπεδο που έχει δει σε φωτογραφίες.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3826720.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.20/ 22.20. Δευτ. μόνο 20.20/ 22.20

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΤΡΙΑΝΟΝ FILMCENTER
Κοδριγκτώνος 21 (Πατησίων 101) (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210-8215469, 2108222702.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00

No Responses so far.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.