Eduart (2006)

(3/5)

Σκηνοθεσία: Αγγελική Αντωνίου
Σενάριο: Αγγελική Αντωνίου (από αληθινή ιστορία)
Παίζουν: Eshref Durmishi, Andre Hennicke, Ermela Teli


Δες/Κρύψε το trailer

Λαθρομετανάστης μικροεγκληματίας εκτελεί φόνο στην Αθήνα, επιστρέφει στη χώρα του ψάχνοντας μια καινούρια αρχή, και καταλήγει στη φυλακή για την εκεί του τάση προς μικροκλοπές, αφού τον καταδόσει ο στρατιωτικός πατέρας του. Στις σκληρές συνθήκες της φυλακής, γνωρίζει το Θεό, έναν Γερμανό ισοβίτη, την τέχνη, την ανθρωπιά, και το αίσθημα της μεταμέλειας. Έτσι, όταν δραπετεύει απ' τη φυλακή κατά τη διάρκεια πραξικοπήματος, ξαναπερνά τα σύνορα κι επιστρέφει στην Ελλάδα για να παραδοθεί για το φόνο.Περιστρεφόμενο γύρω από συναισθηματική καρδιά αντίστοιχη των Ζωών των Άλλων, το Eduart θα μπορούσε να γίνει για την Ελλάδα ό,τι το οσκαρούχο hit για τη Γερμανία, αν ήταν πιο ευρύ στο ερμηνευτικό του φάσμα και πιο πλούσιο στα κεφάλαια της αφήγησής του. Η ιστορία μεταστροφής του, μεθοδική και καλοστημένη, ακολουθεί στρωτή αναμενόμενη διαδρομή, χωρίς να υποκύπτει σε μελοδραματισμούς, ούτε όμως να καταφέρνει να απογειωθεί συναισθηματικά. Η Αντωνίου έγραψε και ξαναέγραψε το σενάριο μετά από πολύωρες συνεντεύξεις με τον εμπνευστή της ιστορίας της, τον Eduart Leka, οπότε θα περίμενε κανείς πιο έντονο ξεψάχνισμα του πυρήνα του, βαθύτερη τομή στην ψυχή του φυλακισμένου, αλλά πάλι μπορεί απλά να μιλά ο κυνικός μέσα μου που τα βλέπει σχηματικά. Όπως και να 'χει, η απεικόνιση είναι σαφώς πιο πειστική απ' αυτήν του von Donnersmarck, ακόμα κι όταν ο Durmishi χάνει την ισορροπία του εκφράζοντας με επαναλαμβανόμενες μούτες τη βουβή έλλειψη δικαιολογιών περισσότερο, παρά ενοχών. Σα μικρό παιδάκι που έφαγε όλα τα μπισκότα και δεν έχει σκύλο να ρίξει το φταίξιμο. Έτσι όπως είναι πάντως, το φιλμ της Αντωνίου μπορεί να περηφανεύεται production values που ανεβάζουν την ελληνική κινηματογραφική παραγωγή αρκετά επίπεδα πιο πάνω, και παράλληλα τη βγάζει απ' την εκφραστική και θεματική της μονοτονία, για να δείξει το δρόμο προς ένα εξαγώγιμο προϊόν αξιώσεων, δίχως απαραίτητα τις πλάτες της τεράστιας κατά παραγγελία παραγωγής. Ας ελπίσουμε τώρα να δούμε και κάτι πιο ψυχολογικοθριλεροειδές από τη δημιουργό, που φαίνεται πως το 'χει.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για τη πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ODEON ΟΠΕΡΑ 1
Ακαδημίας 57, 2103622683. Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.15/ 22.40

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 2
Μεσογείων 6 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107773319.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ODEON CINEΦΙΛΟΙ MΑΡΟΥΣΙ 1
Κηφισίας 215, 2106128993. Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 20.10/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.30/ 21.40/ 00.00. Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 15.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. Κρατήσεων 2102371000.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 21.50/ 00.00

ΔΑΦΝΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 245, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Δάφνης), 2109711511, 2109750936..
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.30/ 21.40/ 00.00. Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 15.10

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΓΛΥΦΑΔΑ 2
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00


2 Responses so far.

  1. ΠΡΕΖΑ TV said

    Ετυχε να δω την εν λογο ταινια πριν απο δυο μηνες σε dvd σε δοκιμαστικη ειδικη προβολη που πραγματοποιηθηκε.
    Δεν μπορω να πω οτι ειναι μια δυνατη ιστορια με βαση και σεναριακη αρτιοτητα.
    Επασχε πολυ απο τους προβληματικους διαλογους και τη μετρια καταγραφη της δρασης.
    Η ταινια ηταν απλα μια καταγραφη καποιων γεγονοτων και τιποτε παραπανω.Δεν υπηρχε καποιος δυνατος υπερ στοχος.
    Ο πρωταγωνιστης εκανε βεβαια τα παντα για να το σωσει αλλα ματαια...
    Κριμα...

  2. verbal said

    Τους καρπούς της φεστιβαλικής πορείας που λέγαμε τις προάλλες, άρχισε να δρέπει ο Eduart (2006) της Αγγελικής Αντωνίου, που πρώτευσε στο 29o cinemed, το φεστιβάλ μεσογειακών ταινιών του Montpellier, κερδίζοντας έυφημο μνεία από το νεανικό κοινό, και το μεγάλο βραβείο της Χρυσής Αντιγόνης με οικονομικό αντίκρισμα €15,000 για την ταινία, €30,000 σε έξοδα διαφήμισης για τον Γάλλο διανομένα, και €2,500 για έξοδα υποτιτλισμού και λοιπά τεχνικά, από το επίσημο διαγωνιστικό. Και "έσπασε το μέτωπο των Γάλλων", όπως είπε η ίδια η Αντωνίου, που είναι πάνω από ενθουσιασμένη για πληθώρα επιπλέoν ευρωπαϊκών διαγωνιστικών που της ανοίγονται.

    Έμεινε πάντως εκτός των Ευρωπαϊκών Βραβείων, που ανακοίνωσαν χθες τις υποψηφιότητές τους, με την Περσέπολη (2007) και τη La Mome (2007) να δίνουν γαλλικό άρωμα στην εξάδα των καλύτερων ταινιών, που συμπληρώνουν οι βασιλικοί The Queen (2006) και The Last King of Scotland (2006) από την Αγγλία, ο Τουρκογερμανός Fatih Akin με το Auf der Anderen Seite (2007), και φυσικά το 4 Luni, 3 Saptamini si 2 Zile (2007) απ' τη Ρουμανία. Απ' όλους αυτούς μόνο οι Γάλλοι του La Mome και του Persepolis δεν κατάφεραν να περάσουν και στην εξάδα τον σκηνοθετών (ίσως να μην τους θεώρησαν και αρκετά σκηνοθέτες), και τη θέση τους πήραν ο Σουηδός Roy Anderson για το Du Levande (2007) κι ο Giuseppe Tornatore με το La Sconociuta (2007), για την Ιταλία. Δες και τη λίστα για τις υπόλοιπες κατηγορίες, είναι δυνατή.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.