Καρουζέλ (2009)

Carousel
Carousel, Poster

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Τσαρουχάς
Σενάριο: Σταμάτης Τσαρουχάς, Σοφία Σωτηρίου (απ’ το βιβλίο της)
Παίζουν: Σοφία Σωτηρίου, Τάκης Μόσχος, Αυγουστίνος Ρεμούνδος κ.ά


Δες/Κρύψε το trailer

Καλοσχηματισμένη μεσήλιξ βρίσκεται στο τμήμα κατηγορούμενη. Περιμένουμε να μάθουμε για τί.Carousel, PhotographΤο όνομα του Σταμάτη Τσαρουχά ίσως να το θυμάσαι από δυο κωμωδίες που είχε βγάλει πριν μερικά χρόνια, το Ηθικόν Ακμαιότατον (2005) και τους Γενναίους της Σαμοθράκης (2003), που αν θυμάμαι καλά, είχαν χαριτωμένη ανταπόκριση απ’ το κοινό, ζεσταμένο τότε απ’ το σουξέ της Πολίτικης Κουζίνας (2003), όμως αν δεν τον θυμάσαι απο ‘κει, σίγουρα δεν θα σου το θύμιζε το Καρουζέλ του και όχι επειδή δεν είναι κωμωδία.

Ανιαρό, αργοκίνητο και διάφανο μυστήριο που αφήνει τα στοιχεία του να πέφτουν με την διακριτικότητα του ελαφριού πατήματος ελέφαντα, τόσο κραυγαλέα ερασιτεχνικό όσο το απαράδεκτο ντουμπλάρισμά του, αυτό το κατ’ ευφημισμό φιλμ μυστηρίου, σε γεμίζει λύπηση κυρίως για τους έρμους τους ηθοποιούς του, που αναγκάστηκαν να δώσουν δυο φορές, τις ίδιες άθλιες ερμηνείες των χοντροκομμένων χαρακτήρων τους. Με την υποστήριξη του χαμόγελου του παιδιού, ο Τσαρουχάς φιλοδοξεί να αγγίξει το θέμα της παιδικής κακοποίησης (που φαντάζομαι θα του εξασφάλισε και την έγκριση απ’ το, πάντα ευαισθητοποιημένο σε δηθενιές, ΕΚΚ), αλλά οι όποιες αγαθές προθέσεις του, καταπλακώνονται απ’ τα ένα σωρό προβλήματα, με το μεγαλύτερό του να είναι, χειρότερα κι απ’ τη στοιχειώδη σκηνοθεσία του, το μιξάζ για κλωτσιές, που κάνει εκκωφαντική τη φτώχεια της παραγωγής, όχι μονάχα την οικονομική, αλλά κυριότερα και πιο επώδυνα, την αισθητική.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΛΛΗ FILMCENTER
Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3632789.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30. Δευτ., Τρ. 18.30/ 22.30

ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΑΦΑΙΑ NEW STAR CINEMA
Δημοσθένους 96, Καλλιθέα, 210-9595534, 2109513349.
Πεμ. - Τετ.: 22.30

ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ FILMCENTER
Βασ. Γεωργίου Β' και Ριζάρη (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 210-7291800, 2107243707.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

4 Responses so far.

  1. verbal said

    Είχε καιρό να βγει τόσο δημόσια τέτοιου μεγέθους φαγωμάρα στα ντόπια κινηματογραφικά, αλλά υποθέτω ταιριάζει που προέκυψε από μια τόσο αναχρονιστική ταινία όσο το Καρουζέλ, για την χρεοκοπία του οποίου εκτοξεύει φταιξίματα κατά του σκηνοθέτη, Σταμάτη Τσαρουχά, o διευθυντής φωτογραφίας Πάνος Γκόλφης, σε ανοιχτή επιστολή που απέστειλε στο ΕΚΚ, την ΕΤΕΚΤ και τα ΥΠΠΟ και ΥΜΑΘΡΑ.

    Κοινοποιώντας την επιστολή του σε γκρουπ στο Facebook, το οποίο τιτλοφορεί εύγλωττα ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ CAROUSEL & ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ!, o Γκόλφης κάνει μια διασκεδαστική αναδρομή στα εγκαίνια της συνεργασίας του με τον Τσαρουχά τον οποίο γνώρισε όταν "φώτισ[ε] και τράβηξ[ε] μια συνέντευξή του [...] για το αφιέρωμα του [Alpha] στην 25η Μαρτίου". Συνεχίζει λέγοντας ότι "μετά από μία συνεχή 'επίθεση' προτάσεων συνεργασίας και ασταμάτητων σχολίων του τύπου 'Γκόλφη μου πώς κατάφερες μέσα σε τόσο σύντομο χρόνο να με φωτίσεις και να με τραβήξεις τόσο καλά, μόνο με 2-3 φωτάκια!' υπέκυψα και αποφάσισα να συνεργαστώ μαζί του [στο Καρουζέλ]. Σημειώστε δε ότι, δεν εκτιμούσα ποτέ τον παραπάνω σκηνοθέτη και ότι μου φάνηκαν όλες οι ταινίες του που είχα δει στο παρελθόν ως ανόητες μπαλαφάρες".

    Από 'κει και πέρα όλα έβαιναν ομαλά, μέχρι τα γυρίσματα, κατά τη διάρκεια των οποίων, ο Γκόλφης σημειώνει ότι «ο Τσαρουχάς είναι η τυπική περίπτωση του νεοέλληνα τύπου που τα ξέρει όλα, τα μπορεί όλα, και τα κάνει όλα! [...] Σε κάτι άλλα ημερήσια εξωτερικά γυρίσματα στη Θεσσαλονίκη, με καρέλο και πολύ κίνηση της κάμερας και των πρωταγωνιστών, [...] μου έκανε τον έξυπνο και τον γνώστη συνεχώς, και μου έσπαγε τα νεύρα παροτρύνοντάς με να προσέχω τα νέτα μου [...] Και όταν του έλεγα: "Σταμάτη μου ηρέμησε, μην αγχώνεσαι, τα πάντα από εδώ μέχρι την Αθήνα είναι νετ" έχανε την ψυχραιμία του και αναστάτωνε όλο το υπόλοιπο συνεργείο και τους ηθοποιούς!

    »Το αποκορύφωμα βέβαια ήταν η πανέξυπνη ιδέα του να κάνει ο ίδιος και τον παραγωγό! Όπως καταλαβαίνετε, μέσα στις πρώτες 2 μέρες τα έκανε όλα μαντάρα και αναγκάστηκε να προσλάβει άλλον διευθυντή παραγωγής! Όπου βέβαια αυτός ήταν ένας ξάδερφός του, συνταξιούχος, πρώην καπετάνιος του εμπορικού ναυτικού, εντελώς άσχετος με τη δουλειά μας».

    Συνεχίζοντας το πολυσέλιδο ημερολόγιο γυρισμάτων του, ο Γκόλφης κάνει αναφορά σε «απερίγραπτο σκηνοθέτη» που «δεν έβαζε τους ηθοποιούς του να κάνουν πρόβες [...] αλλά ακόμα και όταν αυτό γινόταν σπάνια, με υποχρέωνε να βάλω την κάμερα να γράφει τη μία και μοναδική πρόβα». Μιλά για παράξενο σκηνοθέτη που «συνεχώς ακύρωνε πλάνα, ακόμα και ολόκληρες σκηνές για λόγους που μόνο ο ίδιος γνώριζε» και στη συνέχεια κατηγορούσε «τον δ/ντή φωτογραφίας ότι η ταινία έχει σοβαρά προβλήματα continuity» και τον θεωρούσε «υπεύθυνο που δεν έχει το υλικό που πρέπει». Συνεχίζοντας να παρουσιάζει έναν σκηνοθέτη που φαίνεται να είχε βάλει σκοπό να σακατέψει την ταινία του για να υπονομεύσει τον δ/ντη φωτογραφίας, καταλήγει στο ότι αν και θα μπορούσε να γράψει «άλλες 20 σελίδες Α4 με τα κατορθώματα του απατεωνίκου Τσαρουχά» και καταγγέλει πλήρη αδράνεια από την Επιθεώρηση Εργασίας, το ΙΚΑ, την ΕΤΕΚΤ και όσους αρμόδιους περίμενε έναν χρόνο τώρα να κάνουν κάτι για να πάρει τα λεφτά που δεν πήρε από τον «γνωστό απατεώνα Τσαρουχά», αφού εγκατέλειψε τα γυρίσματα κάπου στο 80% τους.

    Την προηγούμενη βδομάδα, είχαμε ένα, δύο και τρία θέματα που έδιναν λόγους να αναθαρρήσει κανείς για τον κινηματογράφο των Ελλήνων, αλλά σήμερα, μ' αυτό, είναι μια καλή αφορμή υποθέτω, να θυμηθείς γιατί δεν ασχολιόσουν τόσο καιρό και γιατί τα μόνα καλά πράγματα που προκύπτουν, ξεπετάγονται εντελώς έξω απ' αυτό το σάπιο σύστημα που έχει γεμίσει γλίτσα όλες τις ορθόδοξες πλατφόρμες ελληνικού film-making.

  2. verbal said

    Είχε καιρό να βγει τόσο δημόσια τέτοιου μεγέθους φαγωμάρα στα ντόπια κινηματογραφικά, αλλά ταιριάζει που προέκυψε από μια τόσο αναχρονιστική ταινία όσο το Καρουζέλ, για την χρεοκοπία του οποίου εκτοξεύει φταιξίματα κατά του σκηνοθέτη, Σταμάτη Τσαρουχά, o διευθυντής φωτογραφίας Πάνος Γκόλφης, σε ανοιχτή επιστολή που απέστειλε στο ΕΚΚ, την ΕΤΕΚΤ και τα ΥΠΠΟ και ΥΜΑΘΡΑ.

    Κοινοποιώντας την επιστολή του σε γκρουπ στο Facebook, τιτλοφορημένο εύγλωττα ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ CAROUSEL & ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ!, o Γκόλφης κάνει διασκεδαστική αναδρομή στη γνωριμία του με τον Τσαρουχά, όταν "φώτισ[ε] και τράβηξ[ε] μια συνέντευξή του [...] για το αφιέρωμα του [Alpha] στην 25η Μαρτίου". Συνεχίζει λέγοντας ότι «μετά από μία συνεχή 'επίθεση' προτάσεων συνεργασίας και ασταμάτητων σχολίων του τύπου 'Γκόλφη μου πώς κατάφερες μέσα σε τόσο σύντομο χρόνο να με φωτίσεις και να με τραβήξεις τόσο καλά, μόνο με 2-3 φωτάκια!' υπέκυψα και αποφάσισα να συνεργαστώ μαζί του. Σημειώστε δε ότι, δεν εκτιμούσα ποτέ τον παραπάνω σκηνοθέτη και ότι μου φάνηκαν όλες οι ταινίες του που είχα δει στο παρελθόν ως ανόητες μπαλαφάρες".

    Από 'κει και πέρα όλα έβαιναν ομαλά, μέχρι τα γυρίσματα, κατά τη διάρκεια των οποίων, ο Γκόλφης σημειώνει ότι «ο Τσαρουχάς είναι η τυπική περίπτωση του νεοέλληνα τύπου που τα ξέρει όλα, τα μπορεί όλα, και τα κάνει όλα! [...] Σε κάτι άλλα ημερήσια εξωτερικά γυρίσματα στη Θεσσαλονίκη, [...]μου έσπαγε τα νεύρα παροτρύνοντάς με να προσέχω τα νέτα μου [...] Και όταν του έλεγα: "Σταμάτη μου ηρέμησε, μην αγχώνεσαι, τα πάντα από εδώ μέχρι την Αθήνα είναι νετ" έχανε την ψυχραιμία του και αναστάτωνε όλο το υπόλοιπο συνεργείο και τους ηθοποιούς!

    »Το αποκορύφωμα βέβαια ήταν η πανέξυπνη ιδέα του να κάνει ο ίδιος και τον παραγωγό! Όπως καταλαβαίνετε, μέσα στις πρώτες 2 μέρες τα έκανε όλα μαντάρα και αναγκάστηκε να προσλάβει άλλον διευθυντή παραγωγής! Όπου βέβαια αυτός ήταν ένας ξάδερφός του, συνταξιούχος, πρώην καπετάνιος του εμπορικού ναυτικού, εντελώς άσχετος με τη δουλειά μας».

    Συνεχίζοντας το πολυσέλιδο ημερολόγιο γυρισμάτων του, ο Γκόλφης κάνει αναφορά σε «απερίγραπτο σκηνοθέτη» που «δεν έβαζε τους ηθοποιούς του να κάνουν πρόβες [...] αλλά ακόμα και όταν αυτό γινόταν σπάνια, με υποχρέωνε να βάλω την κάμερα να γράφει τη μία και μοναδική πρόβα». Μιλά για παράξενο σκηνοθέτη που «συνεχώς ακύρωνε πλάνα, ακόμα και ολόκληρες σκηνές για λόγους που μόνο ο ίδιος γνώριζε» και στη συνέχεια κατηγορούσε «τον δ/ντή φωτογραφίας ότι η ταινία έχει σοβαρά προβλήματα continuity» και τον θεωρούσε «υπεύθυνο που δεν έχει το υλικό που πρέπει». Συνεχίζοντας να παρουσιάζει έναν σκηνοθέτη που φαίνεται να είχε βάλει σκοπό να σακατέψει την ταινία του για να υπονομεύσει τον δ/ντη φωτογραφίας, καταλήγει στο ότι αν και θα μπορούσε να γράψει «άλλες 20 σελίδες Α4 με τα κατορθώματα του απατεωνίκου Τσαρουχά» και καταγγέλει πλήρη αδράνεια από την Επιθεώρηση Εργασίας, το ΙΚΑ, την ΕΤΕΚΤ και όσους αρμόδιους περίμενε έναν χρόνο τώρα να κάνουν κάτι για να πάρει τα λεφτά που δεν πήρε από τον «γνωστό απατεώνα Τσαρουχά», αφού εγκατέλειψε τα γυρίσματα κάπου στο 80% τους.

    Την προηγούμενη βδομάδα, είχαμε τρία, ολόκληρα και θέματα, λόγους να αναθαρρήσει κανείς για τον κινηματογράφο των Ελλήνων, αλλά σήμερα, μ' αυτό, μπορείς να θυμηθείς γιατί δεν ασχολιόσουν τόσο καιρό και γιατί τα μόνα καλά πράγματα που προκύπτουν, ξεπετάγονται εντελώς έξω απ' αυτό το σύστημα που έχει γεμίσει γλίτσα όλες τις ορθόδοξες πλατφόρμες ελληνικού film-making.

  3. verbal said

    Το συγκεκριμένο σχόλιο είναι προφανώς το μακροσκελέστερο στην ιστορία των Μαζών, αφού, όταν ανακάλυψα ότι ο blogger έχει character limit, για να προσθέσω links που έλειπαν απ' την πρώτη εκδοχή χρειάστηκε να αφαιρέσω κομμάτια που λείπουν απ' τη δεύτερη.

    Για να σημαδέψει το event, ο blogger αρνείται να με αφήσει να σβήσω το πρώτο.

  4. cheaptalk said

    Ευτυχώς (και όχι δυστυχώς, εξυπηρετώντας πρώτα το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου), ο Blogger δεν επιτρέπει "διορθώσεις" στα σχόλια. Έτσι δε μπορεί να ικανοποιηθεί ακριβώς το πνεύμα της επιταγής του ελληνικού Συντάγματος "Καθένας ο οποίος θίγεται από υβριστικό ή δυσφημιστικό δημοσίευμα ή εκπομπή έχει, δικαίωμα απάντησης, το δε μέσο ενημέρωσης έχει αντιστοίχως υποχρέωση άμεσης μετάδοσης της απάντησης". Και κάνω την εισαγωγή μόνο σε σχέση με άλλη υπόθεση που απασχόλησε τα ελληνικά internets, και καμία σε σχέση με τη παρούσα.

    Από κει και πέρα, σε σχέση με όσα δημοσιεύσαμε για την υπόθεση Γκόλφη vs. Τσαρουχά, η άλλη πλευρά, του Σταμάτη Τσαρουχά θεωρεί ότι ο Πάνος Γκόλφης καταφέρεται εναντίον της "χρησιμοποιώντας κακόβουλη, ανυπόστατη, συκοφαντική και φαιδρή φρασεολογία, επικαλούμενος ψευδή στοιχεία και γελοια επιχειρήματα".

    Η διαδικασία αμφισβήτησης και καταγγελίας των όσων ισχυρίζεται δημόσια η πλευρά Γκόλφη έχει κατά τα φαινόμενα δρομολογηθεί και νομικά.

    Στις Μάζες, πέρα από τα αυστηρά νομικίστικα, θα δημοσιεύσουμε και οποιαδήποτε απάντηση πριν τη δικαστική απόφαση, όπως δημοσιεύσαμε και τους ισχυρισμούς. Επιπλέον, τα σχόλια στο συγκεκριμένο θέμα είναι φυσικά ανοιχτά, για οτιδήποτε αφορά το αφορά.

    Από κει και πέρα, οι σελίδες αυτές ισχυρίζονται ότι είναι δημοσιογραφικές, με όλο το αρχείο τους ελεύθερα προσβάσιμο, και η μόνη φορά που κατεβάσαμε κάτι, ήταν στη περίπτωση Arnold επειδή η άλλη πλευρά ήμασταν εμείς, και για να μη τα πρήζει (η Arnold) σε όσους ξέρουμε και δε ξέρουμε.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.