The Last House on the Left (2009)

Το Τελευταίο Σπίτι Αριστερά
The Last House on the Left, Poster

Σκηνοθεσία: Dennis Iliadis
Σενάριο: Adam Alleca, Carl Ellsworth, Wes Craven (1972)
Παίζουν: Tony Goldwyn, Monica Potter, Garret Dillahunt, Sara Paxton, κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Ξανθιά γκομενίτσα σε διακοπές στο λιμνόσπιτο των γονιών της, ακολουθεί με τη φίλη της νεαρό στο ξενοδοχείο του, για να δουν τη συλλογή από χόρτο του. Όμως οι δικοί του δεν είναι του είδους που αν σε πιάσουν γλιτώνεις με καναδυο μπατσάκια στο κωλαράκι.The Last House on the Left, PhotographΣε εισαγωγικά εφόσον "εμπνεύστηκε" από την Πηγή των Παρθένων (1961) του Bergman, το "πρωτότυπο" Τελευταίο Σπίτι Αριστερά (1972) είναι σημαντικότατο στην ιστορία του τρόμου, αλλά μόνο σαν ορόσημο πλέον, πιάνοντας σαν εμπειρία θέασης ένα ενδιαφέρον επιπέδου βοσκού να κάνει ρεκόρ στα 100μ τσιτσίδι σε 20" με ευνοϊκό άνεμο πριν 100 χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πρώτες (από τις άπειρες γενικά) πραγματικά αλογόκριτες εκδοχές του φιλμ, βγαλμένες τις πρώτες εποχές του βίντεο, είχαν.. κομμένες τις πιο παπαροειδείς από τις σκηνές του. Και ο σοκαριστικός για τα 70s και θρυλικός στα 00s αποστασιοποιημένος, αποφορτισμένος τρόπος με τον οποίο ο σκηνοθέτης απεικόνιζε τις πιο προκλητικές υπόλοιπες, ξεπεράστηκε με χαρακτηριστική ευκολία στη συνέχεια, σαν απλό αποτέλεσμα του ότι μάθαινε πως να στήνει τη κάμερα να τραβάει ηθοποιούς από πανέρι.

Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, καμιά σαρανταριά χρόνια μετά, ένα ριμέικ που να ξεπερνάει το πρωτότυπο είναι υπόθεση για παιδιά, όμως ένα ριμέικ που να μπορεί να σταθεί σε σημασία δίπλα στο πρωτότυπο είναι υπόθεση αποκλειστικά για Έλληνες. Σα να τον βλέπεις να ουρλιάζει "tonight we dine in The Last House on the Left" ο Ντένης Ηλιάδης ορμάει στο έργο αψηφώντας όλη την παπάρα που απειλεί να μαυρίσει τον ήλιο και πολεμώντας και στη σκιά της διεκπεραίωσης όπου χρειάζεται. Πολύ πιο επαγγελματικό απ' όσο σε προϊδεάζει ο προϋπολογισμός και οι συντελεστές του, το Σπίτι του Ηλιάδη διατηρεί μέχρι το τέλος μια φίνα ισορροπία ανάμεσα στη παθολογία του gore και της ηδονοβλεψίας από τη μια και την ηθική και την εμπάθεια από την άλλη. Και όχι μόνο σέβεται την όποια δουλειά του Craven σε βαθμό να κρατάει ζωντανή τη πρώτη χορτοκέφαλη όπως αποκαλύπτει το τρέιλερ και όπως ήταν και ο αρχικός σκοπός το '72, αλλά καταφέρνει το απίθανο στην εποχή που ρουτινιάρικα σου σερβίρουν το ποπκόρν σε κουβά σπονσοναρισμένο από παραγωγή με σήμα τα εντόσθια, να συνθέσει διαπεραστικά ενοχλητικές σκηνές. Σίγουρα αυτή η δουλειά δε σημαδεύει την αρχή καμιάς καινούριας εποχής για τον τρόμο αλλά μάλλον αποτελεί τη τελευταία λέξη στον κύκλο των στιλιζαρισμένα ωμών ανασκευών που ξεκίνησε με τον Δολοφόνο με το Πριόνι (2003), φτάνοντάς τον και κάπου ξεπερνώντας τον. Ή αλλιώς, ο Ηλιάδης υπογράφει ένα από τα καλύτερα τρομοριμέικ ever, ειδικά αν τα 'χεις δει όλα, και οι κριτικές του χώρου που φτάσανε νωρίτερα από τη ταινία από την Αμερική, δεν αστειεύονταν καθόλου όταν το 'λεγαν.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 22.15/ 00.45

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.45/ 01.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 14
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 22.00/ 00.15. Τετ. μόνο στις 19.45
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 2
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.50

ΘΗΣΕΙΟ - ΠΛΑΚΑ
CINE PARIS EMPORIKI BANK
Κυδαθηναίων 22, Πλάκα, 210-3222071, 210-3248057.
Πεμ. - Τετ.: 20.45/ 23.00

ΓΑΛΑΤΣΙ
ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ SUZUKI
Στο Αττικόν Άλσος (Περιφερειακός Πολυγώνου-Γαλατσίου), 210-6997755, 210-6997788.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 21.30/ 23.45

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.10/ 22.20. Παρ., Σάβ., Τετ. & 00.40

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 22.00/ 00.20. Σάβ., Κυρ. & 17.20

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τρ.: 22.20

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.00/ 22.10
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (Θερινός)
Πατησίων 140210-8259975, 210-8215327.
Πεμ. - Τρ.: 23.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.30/ 00.45
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 18.45/ 21.15/ 23.45 (εκτός Τετ.)

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 22.00/ 00.20. Σάβ., Κυρ. & 17.00

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 13.00/ 15.20/ 17.40/ 20.00/ 22.20/ 00.40

ΨΥΡΡΗ
ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ
Σαρρή 40-44, (πίσω από το θέατρο Αποθήκη), 210-3247234.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00


11 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Σημειώνω, μέχρι το μήνυμα να αυτοκαταστραφεί, ότι ο verbal πήγε να δει τη δημοσιογραφική του Terminator Salvation (2009) το πρωί, οπότε οι κριτικές του θα καθυστερήσουν όσο διαρκεί η ταινία (κανά 8ωρο αν κατάλαβα καλά).

  2. relative_stranger said

    Βλέποντας την βαθμολογία αλλά μην έχοντας δει ακόμα την ταινία αναρωτιέμαι πόσο αντικειμενικά ψηφίζουμε ως Έλληνες...
    Το λέω αυτό σε συνδυασμό με το 3,5 του Fugitive Pieces...

  3. Κώστας said

    Και γιατί θα πρέπει να είμαστε δηλαδή αντικειμενικοί; Πόσες φορές έχουμε την δυνατότητα να βλέπουμε Έλληνες να κάνουν κάτι παραπάνω απο μια αξιοπρεπή κινηματογραφική δουλειά, διεθνών προδιαγραφών στο εξωτερικό. Εμείς είμαστε οι πρώτοι που θα πρέπει να πούμε μπράβο στον κάθε Ηλιάδη και Λάνθιμο.

  4. cheaptalk said

    Θυμίζω ότι έχουμε βαθμολογήσει κι άλλες ελληνικές ταινίες και ταινίες με ελληνικό ενδιαφέρον, ακόμα και.. σήμερα. Και ξαναεπαναλαμβάνω πάλι, το κομμάτι που έγραψα στο τρέιλερ του φιλμ, μετά στο τρέιλερ του Κυνόδοντα, και μετά στο κείμενο παραπάνω (με αρκετές επαναλήψεις ενδιάμεσα, και όχι μόνο εδώ):

    "[Στο πρώτο του σαββατοκύριακο στα αμερικάνικα ταμεία] το Last House on the Left (2009) πιάνει ότι περίμεναν όλοι από αυτό, κοντά στα $15-16M, έχοντας διχάσει τη mainstream κριτική αλλά πάρει από πολύ καλές μέχρι εκστατικές --στιλ "Easily one of the best horror remakes ever made (and trust me, I've seen them all)"-- κριτικές στον τρομοχώρο που ήταν και παραμένει ο μόνος ακομπλεξάριστος όπως έχουμε ξαναπεί γύρω στις τρεις χιλιάδες φορές. Και ο Ντένης Ηλιάδης μετά τα πάρτι και τις πρεμιέρες πιάνει πάλι δουλειά, αφού ανέλαβε και νέο project, με τίτλο Cure, για τη Vertigo, σύμφωνα με το Bloody Disgusting."

    Και ελάχιστη σχέση να έχεις με τη βιομηχανία, το ότι ένας πρωτάρης στο Χόλιγουντ σκηνοθέτης πάει κατευθείαν από το ένα project στο άλλο, τα λέει όλα ουσιαστικά. Και οι περισσότεροι από αυτούς που πάγια βάζουν υπό το μηδέν σε κάθε ταινία του είδους, διακρίνοντας τις διαφορές ανάμεσα όσο διακρίνει και η KKK τον ένα μαύρο από τον άλλο, καλά λόγια είχαν για τον Ηλιάδη γενικά.

  5. verbal said

    Χμ, έγραφα "δες το και σε συνδυασμό με το Mamma Mia! και το My Life in Ruins" αλλά μόλις πάτησα το κουμπί, το 'φαγε η μαρμάγκα.

  6. cheaptalk said

    BTW, ακριβώς επειδή έχω διαβάσει όλα όσα γράφτηκαν και είναι και πάρα πολλά πια, δεν έκανα καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια να αναλύσω τη ταινία στη κριτική, και ούτε βρήκα και πολλά καινούρια να προσθέσω φυσικά. Η υποδοχή της ταινίας παγιώθηκε, οπότε απλά τη κατέγραψα, αλλιώς.

  7. cheaptalk said

    (για τον Blogger έχουμε ξαναπεί ότι εδώ και καιρό καταπίνει αβέρτα σχόλια σα να είναι ανυποψίαστες πιτσιρίκες :p)

  8. verbal said

    Το εύγλωττα τιτλοφορημένο Jonas Brothers: The 3D Concert Experience (2009) του οποίου ο ελληνικός τίτλος έχει μείνει ίδιος με τον πρωτότυπο, με αφαίρεση του 3D για ευνόητους λόγους, ανοίγει σήμερα σε πέντε αίθουσες, που αναμένεται να γεμίσουν από σχεδόν ανήλικα κοριτσάκια με ορμόνες σε tilt. Σε άλλη μία θα παίζεται το προβεβλημένο και στο Βερολίνο, σκοπιανό πολιτικοκοινωνικό δράμα τριών αδελφών, Jas Sum od Titov Veles / I Am from Titov Veles (2007).

  9. cheaptalk said

    Για τους Jonas Brothers επειδή δεν έχουμε άλλο θέμα και σιγά μην είχαμε για μη ταινία (Movies for the Masses γράφει πάνω πάνω η σελίδα), σημειώνω ότι προτίμησα να ρίξω κάναν υπνάκο σπίτι μου από τον να τον ρίχνω στη δημοσιογραφική, και συμπληρώνω ότι στην Αμερική οι αιθουσάρχες που προτίμησαν να κατεβάσουν την Coraline, μετά από 3-4 βδομάδες προβολής, για να τους ανεβάσουν (τους Brothers)τρισδιάστατους, καταριόνταν μετά, ανάμεσα σε μύγες, την ώρα που το αποφάσισαν.

  10. cheaptalk said

    Ανθολογώντας από τον μποξόφη του verbal, το Σπίτι του Ηλιάδη άνοιξε σχετικά ικανοποιητικά και στην Ελλάδα με 10,5 χιλ θεατές σε 28 αίθουσες (8,2 χιλ σε 19 στην Αττική). Και οι ανθοί της Disney (διάβαζε Jonas Brothers) κάναν κυριολεκτικά ρεκόρ πάτου και εδώ, με 132 εισιτήρια σε πέντε (5) αίθουσες.

  11. cheaptalk said

    Για την ιστορία, σα τελική νότα, και για όσους αμφισβήτησαν τα όσα γράψαμε, ένα quote από τον Stephen King που συνοδεύει το Last House on the Left (2009) στο #2 της λίστας του για το 2009.

    Easily the most brilliant remake of the decade, and not just because the 1972 original was such a crapfest. This beautifully photographed — but hard to watch — movie is the standard by which all horror/suspense films should be judged: The acting is superior (Breaking Bad's Aaron Paul is especially fine), the story makes sense, and, most importantly, Last House's moral compass points to true north. We don't want these creeps back for six or eight sequels; they are monsters, and we want them dead. This film is on par with The Silence of the Lambs.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.