Oscars® 2009: Οι νικητές


Με μόνη παραφωνία την επικράτηση του Sean Penn επί του Mickey Rourke στην κατηγορία του Α’ Ανδρικού (και επιβεβαίωση της, νεόκοπης νομίζω κατάρας των Indie Spirits που κάποιοι λιβάνιζαν χθες), τα φετινά Όσκαρ κυλίστηκαν για άλλη μια χρονιά στο βούρκο της ανιαρής προβλεψιμότητας και η φετινή ήταν, μάλλον χωρίς αμφιβολία, η χειρότερη χρονιά που θα μπορούσαν να το κάνουν, δεδομένων των υποψηφιοτήτων. Αλλά, εδώ που τα λέμε, δεδομένων των υποψηφιοτήτων, δεν θα κέρδιζαν και τίποτα ακόμα κι αν έδιναν όλα τα βραβεία σε όλα τα outsider όλων των κατηγοριών.

Σε περίπτωση που τώρα βγήκες απ’ το πιθάρι, ο Slumdog Millionaire, φυσικά, μάζεψε όλες τις κατηγορίες που είχε υποψηφιότητες, πλην του sound editing, που για κάποιο λόγο κέρδισε ο Σκοτεινός Ιππότης (ο οποίος, παραδόξως, το άξιζε κιόλας), κλείνοντας τη βραδιά με οκτώ καραφλά αγαλματάκια, για Ταινία, Σκηνοθεσία, Μοντάζ, Διασκευασμένο Σενάριο, Φωτογραφία, Μουσική, Τραγούδι (για το Jai Ho) και Μιξάζ. Ο Benjamin Button ακολούθησε με τα τρία του, που τα πήρε μόνο σε όσες κατηγορίες δεν είχαν μέσα και το Slumdog, ο Σκοτεινός Ιππότης και το Milk πήραν από δύο (Β’ Ανδρικό για τον Heath Ledger και Sound Editing το πρώτο, Α’ Ανδρικό και πρωτότυπο σενάριο το δεύτερο, το οποίο, αν θυμάσαι κι απ' την κριτική του cinemad, δεν έχει και τόσο μεγάλη πρωτοτυπία) και βέβαια η Kate Winslet, με το Όσκαρ Α’ Γυναικείου, έδωσε μια νίκη και στο The Reader, το οποίο γνώρισε, αναπάντεχα, την καλύτερή του στιγμή στην χθεσινοβραδινή τελετή, όταν γελούσαν μαζί του ο James Franco κι ο Seth Rogen, βάζοντάς το ιδιοφυώς στο μοντάζ των κωμωδιών της χρονιάς. Ε κι η Penelope Cruz, πήρε το Β’ Γυναικείο για το Vicky Cristina Δραπετσώνα Barcelona, όπως όφειλε, ως φαβορί στη μόνη ψιλοανοιχτή κατηγορία της χρονιάς.

Κατά τα άλλα, το μόνο ενδιαφέρον χθες, όπως αναμενόταν, το είχε η ίδια η τελετή, με τις ευρεσιτεχνίες της, για τις οποίες, σημειώνει ο Roger Ebert, πως ο καινούριος τρόπος παρουσίασης των υποψηφιοτήτων των ερμηνειών, δούλεψε ωραία, κι ο Hugh Jacman ήταν γοητευτικότατος. Με τα οποία θα συμφωνήσω, σημειώνοντας και τις φήμες που κυκλοφόρησαν για την παρουσίαση πολλαπλών κατηγοριών από τους ίδιους αστέρες, η οποία, λένε, προέκυψε όχι τόσο σαν ιδέα να κυλάει πιο γρήγορα ο χρόνος (που σαν τέτοια, επίσης μου φάνηκε πετυχημένη), αλλά μάλλον από ανάγκη να καλυφθούν τα κενά που προέκυψαν από τις αρνήσεις μεγάλων αστέρων να παρουσιάσουν. Όπως και να ‘χει, οι παραγωγοσκηνοθέτες της βραδιάς κατάφεραν να δώσουν στην τελετή μια ενδιαφέρουσα δομή (ενδεικτική, κιόλας, της διαδικασίας παραγωγής μιας ταινίας), που έλειπε τις προηγούμενες χρονιές.

Απο ‘κει και πέρα, μια στάση αξίζει στο βραβείο ξενόγλωσσης ταινίας, κατηγορία στην οποία θα μπορούσε να πει κανείς (ή, εγώ μόνο και κανείς άλλος) ότι τα τελευταία χρόνια οι Ακαδημαϊκοί την έχουν δει φεστιβαλικοί από μόνοι τους και το ’χουν πάρει πάνω τους να αναδείξουν ξενόγλωσσες που δεν έχει δει κανένας άλλος (εις βάρος αυτών που έχει δει και αναδείξει όλος ο υπόλοιπος πλανήτης), ενώ (ολοι οι) άλλοι θα μπορούσαν απλά να πουν ότι οι ψηφοφόροι είναι ξεμωραμένοι. Απ’ όπου κι αν το πιάσεις όμως, κάποιοι γέλαγαν χθες βράδι όταν τους έλεγα ότι προχθές είχα ποντάρει κάνα κατοστάρικο στο γιαπωνέζικο Departures, αλλά όταν ξέρεις πως το Entre les Murs και το Waltz with Bashir είχαν μπει στην πεντάδα απ’ την πίσω πόρτα της δεύτερης επιτροπής (που συγκροτήθηκε φέτος ακριβώς για να βάζει στην πεντάδα ταινίες που θα τους έκραζαν αν έλειπαν), ε κι εκεί τ’ αποτελέσματα γίνονται κάπως πιο ξεκάθαρα κι όχι τόσο απροσδόκητα.(UPDATE: η ακρίβεια των στοιχείων της παραγράφου έχει αποδειχθεί αμφίβολη, αλλά το αποτέλεσμα παραμένει)

Για να κλείσω πάντως, ανεξάρτητα με το αν έπιασαν στα ratings οι αλλαγές στην διαδικασία της τελετής και το μοστράρισμα σταρλετίτσων με κοινό στα νεανικά κοινά, η φετινή τελετή ήταν (όπως φαινόταν απ’ τις υποψηφιότητες) η ταφόπλακα που χάραζε εδώ και βδομάδες ο cheaplog και που θα κρατήσει τα Όσκαρ μια διαδικασία διαδικαστική για ‘μας τους γραφιάδες της κι εξίσου αναμενόμενη κι επιβεβαιωτική και για σένα, αν είσαι απ' αυτούς που κάνουν τον κόπο να διαβάζουν κι αυτά τα γράμματα που βάζουμε ανάμεσα στις φωτογραφίες.


Previously on Movies for the Masses: Spirit Awards 2009: Μέρα περηφάνιας

13 Responses so far.

  1. Anonymous said

    Ομορφα..,το εβραικό λόμπυ έδωσε επιτέλους το χρυσό στην Κate αφού έπαιξε σε ταινια σχετικα με το ολοκαύτωμα,το άνοιγμα στην Ινδία και Πακισταν με το S.Millionaire είναι πετυχημένο,η ακαδημία παρουσίασε το μοντέρνο πρόσωπο σχετικά με τους gay και τιμώρησε τα άτακτα παιδιά που φτύνουν το Χόλυγουντ,βλεπε Μικυ Ρουρκ ενω κατα τα άλλα η ταινία της δεκαετίας BENJAMIN BUTTON πηγε άπατη..
    Και του χρόνου...

  2. cheaptalk said

    Τα τρία φιλμ που μπήκαν στη shortlist (και όχι στη πεντάδα) με απόφαση επιτροπής δεν έχουν ανακοινωθεί. Και αυτός που έγραψε τη προφανή (εφόσον μιλούσε για πεντάδα) παπαρολογία για το Class την κατέβασε. Οι οσκαρικές σελίδες ανέβάζουν ένα σωρό θεωρίες και απλά ψέμματα, αφού δεν έχουν και πολλά να γράψουν.

    Φέτος ψήφιζαν για το Oscar μόνο όσοι είχαν δει και τις πέντε ξενόγλωσσες υποψήφιες και θα περίμενες να το κάνουν άτομα που είχαν και κάποιο ενδιαφέρον. Προφανώς τελικά το κάναν γερόντια που δεν είχαν άλλη δουλειά και σε αυτό ποντάραν κάποιοι τις τελευταίες μέρες.

  3. cheaptalk said

    Και ούτε και ο Penn ήταν καμιά έκπληξη, το λέγαν όλοι, το 'χα γράψει και στο facebook ότι μπορούσες να βασιστείς στα αντιδραστικά ξεμωραμένα της Ακαδημίας να κάνουν τη.. σωστή επιλογή. Δε το 'γραψα τελικά στο θέμα για τα Spirits γιατί δεν ήθελα να το μαυρίσω.

  4. cheaptalk said

    Ορίστε μπορεί να κατέβηκε η "αποκλειστικότητα" αλλά τα γραπτά.. αντιγράφονται στο δίκτυο: http://www.incontention.com/?p=4686

  5. cheaptalk said

    Κοντά στο 9% φαίνεται να ανέβηκε η τηλε-παρακολούθηση της τελετής φέτος, παρά τα προγνωστικά (μου), και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Nielsen. Τα Oscar παρακολούθησαν κατά μέσο όρο 36,3 κατομμύρια θεατές, 4,3 εκατομμύρια παραπάνω από πέρσι.

    Το breakdown πάει κάπως έτσι, λέει:
    8:30 p.m.: 21.5/32
    9:00 p.m.: 23.1/34
    9:30 p.m.: 22.9/33
    10:00 p.m.: 23.9/36
    10:30 p.m.: 23.0/36
    11:00 p.m.: 22.7/37
    11:30 p.m.: 23.5/42

    Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ήταν η τρίτη χειρότερη τελετή στην ιστορία αλλά η διοργάνωση συνεχίζει να αναπνέει εφόσον δε πήγε τον πάτο παρακάτω.

  6. Diogenis said

    Ίσως Cheaplog, θα έπρεπε να σκεφτούμε και το εξής: Από τη στιγμή που πλέον μαθαίνουμε και μπαίνουμε στα ενδότερα των βραβείων (SAG για παράδειγμα)το στοιχείο της έκπληξης χάνεται. Εκτός και αν τους πιάσει όλους καμιά τρέλα μία μέρα, και τα πάρουνε στο κράνος. Που είναι δύσκολο.
    Άρα θα πρέπει να περιμένουμε καλύτερες ταινίες.
    Θα έρθει πάλι αυτή η χρονιά, δεν μπορεί να μην δεν έρθει καθόλου!
    Η τελετή πάντως ήταν σούπερ! Το άκρως αντίθετο του " χύμα". Και τους αξίζουν συγχαρητήρια.
    Ειδικά στον Χιου Τζάκμαν. Όποιος τον είδε στα βραβεία ΤΟΝΥ το 2006, κατάλαβε...

  7. cheaptalk said

    Αυτό για τα πολλά awards στη σεζόν το λένε πολλοί αλλά δε μου φαίνεται να έχει και πολλή βάση. Στα 70s ήξερες τα βραβεία πριν.. αρχίσει να γυρίζεται η ταινία.

    Και το πρόβλημα δεν είναι αν υπάρχουν καλές ταινίες ή όχι. Το πρόβλημα είναι ότι οι ψηφοφόροι είναι κάτι γεροπαραλυμένα που δεν έχουν επαφή με την εποχή. Μέχρι να περάσουν προτάσεις σαν αυτή που λέει να έχουν δικαίωμα ψήφου τα μέλη που δεν έχουν συμπληρώσει πέντε χρόνια στη σύνταξη, δεν αλλάζει τίποτα. Παλιότερα το να είσαι μέλος με δικαίωμα ψήφου σήμαινε υποχρέωση να τρέχεις σε αίθουσες να βλέπεις ταινίες. Τώρα σημαίνει ότι είσαι 90 χρονών, έχεις ένα βουνό με DVD δίπλα στο κρεβάτι του πόνου, και μέχρι να δεις το ένα έχεις ξεχάσει ποιο άλλο είδες.

    Η τελετή συμπαθητική ήταν, δεν είχε και τίποτα να σε κρατήσει να τη δεις και απορώ πως ανεβαίναν τα νούμερά της. Ο Jackman ήταν άψογος σε μια δουλειά που δεν ήθελε κανένας αλλά το highlight ήταν τελικά.. το "sank you pencil, sank you academy, sank you, sank you", "dōmo arigatō, Mr. Roboto" στη παραλαβή του αγαλματιδίου από τον Kunio Kato.

    Προσωπικά από την αρχή είχα μια αίσθηση αηδίας βλέποντας τη τελετή, έχοντας καταπιεί τις μαλακίες στις υποψηφιότητες, έχοντας καταπιεί ότι όλα τα τεχνικά θα πάνε αλλού για αλλού, έχοντας καταπιεί και 2-3 βότκες, και πάλι δεν άντεξα, μετά την ασχετοσύνη στο ξενόγλωσσο ήρθε και ανακοίνωση του Penn και δεν είδα τιποτάλλο.

  8. cheaptalk said

    Και τώρα που το σκέφτομαι, οι υπόλοιπες βραβεύσεις στη πραγματικότητα βοηθάνε τα γερόντια που σπάνια έχουν δει καμία πριν βραβευτεί από κάναν άλλον :p

  9. cheaptalk said

    Το φιλμάκι του Bennett Miller που άνοιγε την τελετή και το 'φαγε η μαρμάγκα στη τιβί, το έβγαλε σε αποκλειστικότητα το Vanity Fair.

  10. Anonymous said

    ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ Η "ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ" ΠΗΡΕ ΤΑ ΤΡΙΑ ΤΟΥ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Ο CHEPALOG... ΜΗΝ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ ΚΙΟΛΑΣ... SLUMDOG ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ... ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΛΟΜΠΙ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΠΑΣΙΡ....

  11. Anonymous said

    Eξαρτάται απο το τι κινηματογράφο βλέπει κανείς.....ευτυχώς ανέκαθεν οι μεγάλοι καλλιτέχνες αδιαφορούν για τα βραβεία γενικώς και ευτυχώς μερικά αριστουργήματα δεν είναι για όλους...ειδικά όταν είναι μεγάλα σε διάρκεια.
    Το Bashir είναι ο ισραηλινός ΕΛΑΦΟΚΥΝΗΓΟΣ...

  12. cheaptalk said

    Δυστυχώς δε βρήκα για χρόνο να βρω τις σχετικές αναφορές οπότε με βάση μόνο το λόγο μου, ο Bashir σαφώς και δεν ήταν ταινία που άρεσε στο Ισραήλ σα κρατικό μηχανισμό. Σίγουρα άγγιξε κόσμο (άλλωστε οι μεγαλύτερες, και περίπου οι μόνες, διαδηλώσεις στον πλανήτη για τη σφαγή, είχαν γίνει από Εβραίους), σίγουρα υπήρξε διακριτική ανοχή (και ψιλοπροώθηση στο βαθμό που έδειχνε καλή εικόνα) αλλά οι οι αντιδράσεις των σκληροπυρηνικών (κατά του φιλμ) κορυφώνονταν όσο πλησίαζαν τα Όσκαρ.

  13. cheaptalk said

    Δέκα θα είναι το 2010 οι υποψήφιες για Oscar® καλύτερης ταινίας σε μια προσπάθεια της ©AMPAS® να διορθώσει και να διαγράψει με μια κίνηση όλες τις περσινές σπασμωδικές κινήσεις της που κατέληξαν σε παπάρες μεγέθους σνομπαρίσματος της μεγαλύτερης ταινίας της δεκαετίας και πιθανά του σύμπαντος.΄

    Όπως μας πληροφορεί αποκλειστικά ο ανταποκριτής μας στο Χόλιγουντ, Δελτίος Τύπου, μετά από πάνω από έξι (6) δεκαετίες η Ακαδημία επιστρέφει στα χρόνια που ψάχνονταν, με οχτώ, δέκα και δώδεκα υποψήφιες, ανάλογα τη χρονιά και μέχρι το 1943. Ο διπλασιασμός ισχύει μόνο για τη κατηγορία καλύτερης ταινίας και λογικά θα ρίξει κατά πολύ το ενδιαφέρον για το ποιοι θα περάσουν το (πιο χοντρό) κόσκινο αλλά θα εκτοξεύσει τα στοιχήματα στη τελική κούρσα (των δέκα). Έτσι, εκτός από το να καλωσορίζει πιθανά και κάποιους από τους μόνιμα σνομπαρισμένους, η Ακαδημία έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει και δυο από τα βασικά προβλήματά της τα τελευταία χρόνια: τη προβλεψιμότητα του τελικού νικητή και την ελαχιστοποίση των εξόδων (για διαφημιστικές καμπάνιες) των αντίπαλων. Αν θα τα καταφέρει κιόλας, θα φανεί.

    Όπως είχε ανακοινωθεί τον Μάρτη, η τελετή του χρόνου θα επιστρέψει στον μήνα, από τον Φλεβάρη που είχε μετακομίσει τελευταία, μάλλον για να μη πέσει πολύ κοντά στους χειμερινούς Ολυμπιακούς.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.