Oscars 2010: Οι νικητές


Οι πυροτεχνουργοί του The Hurt Locker τίναξαν στον αέρα τις ψηφιακές χρωματιστές ελπίδες του Avatar, κερδίζοντας και στα σημεία και στην ουσία, αφού πήραν τις πέντε από τις έξι αναμετρήσεις τους (καλύτερος ήχος, καλύτερο μιξάζ, καλύτερο μοντάζ, καλύτερη σκηνοθεσία και καλύτερη ταινία) και μάζεψαν επιπλέον και το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου, για να κλείσουν το σύνολό τους σε έξι Όσκαρ και ν' αφήσουν τους γαλάζιους εξωγήινους να πρωτεύσουν έναντί τους μόνο στην κατηγορία Κινηματογράφισης. Οι Ναβί βραβεύθηκαν και με τα Όσκαρ Καλλιτεχνικής Επιμέλειας και Οπτικών Εφέ, φτάνοντας τα τρία αγαλματάκια σύνολο, σε μια βραδιά που αν ψάξεις έκπληξη, θα την βρεις μονάχα στο θράσος της Ακαδημίας να βραβεύσει το τοτέμ των δαιμόνων του μελοδράματος που είναι το διασκευασμένο σενάριο του Precious, έναντι του φαβορί Up in the Air.

Ο Geoffrey Fletcher, πάντως, που διασκεύασε τη νουβέλα Push της κοινωνικής εθελόντριας κι αγωνίστριας Sapphire, για τη μεγάλη οθόνη, έγινε με το βραβείο του ο πρώτος Αφροαμερικάνος που κερδίζει Όσκαρ για σενάριο, είτε διασκευασμένο, είτε πρωτότυπο, κι άνοιξε έτσι, στα μισά της βραδιάς, ενδεχόμενα απλώματος των νικών της ταινίας του και σε άλλες κατηγορίες, με κυριότερη εκείνη της Α’ Γυναικείας Ερμηνείας, με την τεράστιας, σε σωματικό εύρος τουλάχιστον, Gabby Sidibe. Ενδεχόμενο βεβαίως που τροφοδοτούνταν περισσότερο από ελπίδες να αποφευχθεί το φιάσκο της βράβευσης της Sandra Bullock για το εκτυφλωτικά χριστιανορεπουμπλικάνικα διδακτικό The Blind Side, το οποίο αποδείχθηκε η Erin Brockovich (2000) της πριν από μερικές ώρες βραβευμένης και με Χρυσό Βατόμουρο ηθοποιού, όπως προβλεπόταν ακράδαντα εδώ και μήνες. Εξίσου ακράδαντες ήταν κι οι προβλέψεις ότι η Kathryn Bigelow θα γινόταν η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτης που παίρνει την ύψιστη τιμή της κατηγορίας της, ενώ η επιλογή και του The Hurt Locker ως του καλύτερου δείγματος της αμερικάνικης παραγωγής για την περασμένη χρονιά, μεταξύ άλλων επιβεβαίωσε και την τάση της Ακαδημίας να προτιμά να στηρίζει ταινίες που έχουν ακόμη ανοιχτό τον εισπρακτικό τους κύκλο (σε αντίθεση με το Avatar, ας πούμε, που ήδη έχει κόψει ό,τι ήταν να κόψει στις αίθουσες και δεν είναι και φτιαγμένο για DVD έτσι κι αλλιώς).

Απόλυτα μέσα στις συνήθειες της Ακαδημίας, όπως το ανέλυα και στα παιδιά του Laternative την περασμένη Παρασκευή, ήταν κι η απόφασή της να σνομπάρει και το Das Weisse Band και το Un Prophète, τις δυο καλύτερες δουλειές της ευρωπαϊκής παραγωγής για το 2009 τουλάχιστον, αλλά και το βραβευμένο με την περσινή Χρυσή Άρκτο, περουβιανό La Teta Asustada / The Milk of Sorrow, υπογραμμίζοντας τον κανόνα των εκλεκτόρων να θέλουν να αναδείξουν μόνοι τους, μη αγγλόφωνες παραγωγές άφθαρτες απ’ τους διεθνείς προβολείς, αντί να επιβεβαιώνουν με καθυστερήσεις μηνών και τόνων δαφνών, τις επιλογές των κινηματογραφικών σχολών που τις γεννάνε. Αν είχες δώσει προσοχή σ’ αυτά που έλεγε κι ο Sid Ganis πριν ένα τετράμηνο σ’ εκείνη τη συνέντευξη, θα το ’χες υποψιαστεί και μόνος σου ότι οι μόνες σοβαρές υποψήφιες της κατηγορίας ήταν το Ajami και το El Secreto de sus Ojos, και μετά δεν ήθελε και πολύ περισσότερο ψάξιμο απ’ τις συνόψεις των ταινιών, για να δεις ότι το γεροντοφιλικό νοσταλγικό του Αργεντίνικου, ήταν πολύ πιο ασφαλές απ’ τις πολιτικές πινελιές του ισραηλίτικου Ajami, που είχε πάρει και το Χρυσό Αλέξανδρο στη Θεσσαλονίκη.

Απ’ τη φετινή τελετή, οι ίδιοι της οι παραγωγοί κρατάνε τη σκέψη να κρατήσουν την ιδέα των δέκα υποψηφιοτήτων στην Καλύτερη Ταινία, να δουν πώς θα κυλήσει σε γκρουπάκι που δεν θα έχει την πόλωση του ζεύγους των διαζευγμένων Bigelow και Cameron, η πρώτη φορά όμως που εφάρμοσαν την τεχνική με στόχο να μαζέψουν τίτλους που να μαζεύουν θεατές για να μαζέψουν διαφημίσεις, μένει στην ιστορία ως η χρονιά που απ’ τη λίστα βραβεύτηκε η ταινία με τις χαμηλότερες εισπράξεις στην ιστορία του θεσμού. Το ίδιο το show καταγράφεται ως τόσο ανέμπνευστο όσο αντιεμπνευστική ήταν κι η συλλογή των υποψηφιοτήτων, οι Alec Baldwin και Steve Martin άφησαν το στίγμα του αστιγμάτιστου στην παρουσίαση, η δομή της διαδρομής απ’ το πρώτο βραβείο στο τελευταίο, αγκομαχούσε κάτω απ’ την αμηχανία της προσπάθειας να μιμηθούν το concept της περσινής τελετής, αλλά στο βιαστικό του για να μειώσουν κι άλλο το χρόνο της, κι αν θέλεις να κρατήσεις και στιγμές για να θυμάσαι, η Sandra Bullock ζαχάρωσε το χάπι της βράβευσής της, δίνοντας έναν απ’ τους καλύτερους ευχαριστήριους που έχουν απαγγελθεί, κι η παραγωγή ξεπούλησε την αυτοπεποίθησή της με έναν φτηνό τρόπο να ρίξει προβολέα στον καταδικημένο πέρσι The Dark Knight χρησιμοποιώντας τον ως υπόδειγμα για το τί σημαίνει ήχος και μιξάζ, λίγο πριν βγάλει σε πλειστηριασμό την αξιοπρέπειά της, χώνοντας το Twilight στο μονταζάκι του ξεκούδουνου αφιερώματος στον τρόμο.

Δες/Κρύψε τους νικητές

Actor in a Leading Role
Jeff Bridges in “Crazy Heart”
George Clooney in “Up in the Air”
Colin Firth in “A Single Man”
Morgan Freeman in “Invictus”
Jeremy Renner in “The Hurt Locker”

Actor in a Supporting Role
Matt Damon in “Invictus”
Woody Harrelson in “The Messenger”
Christopher Plummer in “The Last Station”
Stanley Tucci in “The Lovely Bones”
Christoph Waltz in “Inglourious Basterds”

Actress in a Leading Role
Sandra Bullock in “The Blind Side”
Helen Mirren in “The Last Station”
Carey Mulligan in “An Education”
Gabourey Sidibe in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”
Meryl Streep in “Julie & Julia”

Actress in a Supporting Role
Penélope Cruz in “Nine”
Vera Farmiga in “Up in the Air”
Maggie Gyllenhaal in “Crazy Heart”
Anna Kendrick in “Up in the Air”
Mo’Nique in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”

Animated Feature Film
“Coraline” Henry Selick
“Fantastic Mr. Fox” Wes Anderson
“The Princess and the Frog” John Musker and Ron Clements
“The Secret of Kells” Tomm Moore
“Up” Pete Docter

Directing
“Avatar” James Cameron
“The Hurt Locker” Kathryn Bigelow
“Inglourious Basterds” Quentin Tarantino
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels
“Up in the Air” Jason Reitman

Foreign Language Film
“Ajami” Israel
“El Secreto de Sus Ojos” Argentina
“The Milk of Sorrow” Peru
“Un Prophète” France
“The White Ribbon” Germany

Best Picture
“Avatar” James Cameron and Jon Landau, Producers
“The Blind Side” Nominees to be determined
“District 9” Peter Jackson and Carolynne Cunningham, Producers
“An Education” Finola Dwyer and Amanda Posey, Producers
“The Hurt Locker” Kathryn Bigelow, Mark Boal, Nicolas Chartier and Greg Shapiro
“Inglourious Basterds” Lawrence Bender, Producer
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels, Sarah Siegel-Magness and Gary Magness, Producers
“A Serious Man” Joel Coen and Ethan Coen, Producers
“Up” Jonas Rivera, Producer
“Up in the Air” Daniel Dubiecki, Ivan Reitman and Jason Reitman, Producers

Writing (Adapted Screenplay)
“District 9” Written by Neill Blomkamp and Terri Tatchell
“An Education” Screenplay by Nick Hornby
“In the Loop” Screenplay by Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Screenplay by Geoffrey Fletcher
“Up in the Air” Screenplay by Jason Reitman and Sheldon Turner

Writing (Original Screenplay)
“The Hurt Locker” Written by Mark Boal
“Inglourious Basterds” Written by Quentin Tarantino
“The Messenger” Written by Alessandro Camon & Oren Moverman
“A Serious Man” Written by Joel Coen & Ethan Coen
“Up” Screenplay by Bob Peterson, Pete Docter, Story by Pete Docter, Bob Peterson, Tom McCarthy



Art Direction
“Avatar” Art Direction: Rick Carter and Robert Stromberg; Set Decoration: Kim Sinclair
“The Imaginarium of Doctor Parnassus” Art Direction: Dave Warren and Anastasia Masaro; Set Decoration: Caroline Smith
“Nine” Art Direction: John Myhre; Set Decoration: Gordon Sim
“Sherlock Holmes” Art Direction: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer
“The Young Victoria” Art Direction: Patrice Vermette; Set Decoration: Maggie Gray

Cinematography
“Avatar” Mauro Fiore
“Harry Potter and the Half-Blood Prince” Bruno Delbonnel
“The Hurt Locker” Barry Ackroyd
“Inglourious Basterds” Robert Richardson
“The White Ribbon” Christian Berger

Costume Design
“Bright Star” Janet Patterson
“Coco before Chanel” Catherine Leterrier
“The Imaginarium of Doctor Parnassus” Monique Prudhomme
“Nine” Colleen Atwood
“The Young Victoria” Sandy Powell

Documentary (Feature)
“Burma VJ” Anders Østergaard and Lise Lense-Møller
“The Cove” Louie Psihoyos and Fisher Stevens
“Food, Inc.” Robert Kenner and Elise Pearlstein
“The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers” Judith Ehrlich and Rick Goldsmith
“Which Way Home” Rebecca Cammisa

Documentary (Short Subject)
“China’s Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province” Jon Alpert and Matthew O’Neill
“The Last Campaign of Governor Booth Gardner” Daniel Junge and Henry Ansbacher
“The Last Truck: Closing of a GM Plant” Steven Bognar and Julia Reichert
“Music by Prudence” Roger Ross Williams and Elinor Burkett
“Rabbit à la Berlin” Bartek Konopka and Anna Wydra

Film Editing
“Avatar” Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron
“District 9” Julian Clarke
“The Hurt Locker” Bob Murawski and Chris Innis
“Inglourious Basterds” Sally Menke
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Joe Klotz

Makeup
“Il Divo” Aldo Signoretti and Vittorio Sodano
“Star Trek” Barney Burman, Mindy Hall and Joel Harlow
“The Young Victoria” Jon Henry Gordon and Jenny Shircore

Music (Original Score)
“Avatar” James Horner
“Fantastic Mr. Fox” Alexandre Desplat
“The Hurt Locker” Marco Beltrami and Buck Sanders
“Sherlock Holmes” Hans Zimmer
“Up” Michael Giacchino

Music (Original Song)
“Almost There” from “The Princess and the Frog” Music and Lyric by Randy Newman
“Down in New Orleans” from “The Princess and the Frog” Music and Lyric by Randy Newman
“Loin de Paname” from “Paris 36” Music by Reinhardt Wagner Lyric by Frank Thomas
“Take It All” from “Nine” Music and Lyric by Maury Yeston
“The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)” from “Crazy Heart” Music and Lyric by Ryan Bingham and T Bone Burnett

Short Film (Animated)
“French Roast” Fabrice O. Joubert
“Granny O’Grimm’s Sleeping Beauty” Nicky Phelan and Darragh O’Connell
“The Lady and the Reaper (La Dama y la Muerte)” Javier Recio Gracia
“Logorama” Nicolas Schmerkin
“A Matter of Loaf and Death” Nick Park

Short Film (Live Action)
“The Door” Juanita Wilson and James Flynn
“Instead of Abracadabra” Patrik Eklund and Mathias Fjellström
“Kavi” Gregg Helvey
“Miracle Fish” Luke Doolan and Drew Bailey
“The New Tenants” Joachim Back and Tivi Magnusson

Sound Editing
“Avatar” Christopher Boyes and Gwendolyn Yates Whittle
“The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson
“Inglourious Basterds” Wylie Stateman
“Star Trek” Mark Stoeckinger and Alan Rankin
“Up” Michael Silvers and Tom Myers

Sound Mixing
“Avatar” Christopher Boyes, Gary Summers, Andy Nelson and Tony Johnson
“The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson and Ray Beckett
“Inglourious Basterds” Michael Minkler, Tony Lamberti and Mark Ulano
“Star Trek” Anna Behlmer, Andy Nelson and Peter J. Devlin
“Transformers: Revenge of the Fallen” Greg P. Russell, Gary Summers and Geoffrey Patterson

Visual Effects
“Avatar” Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham and Andrew R. Jones
“District 9” Dan Kaufman, Peter Muyzers, Robert Habros and Matt Aitken
“Star Trek” Roger Guyett, Russell Earl, Paul Kavanagh and Burt Dalton


Previously on Movies for the Masses: Spirit Awards 2010: Μέρα εντιμότητας

9 Responses so far.

  1. KilliK said

    Οπως ηταν αναμενομενο και για τους λογους που αιτιολογησα,το Λοκερ κερδισε το Αβαταρ περνωντας το μηνυμα που ηθελε η Ακαδημια για το μελλον του Σινεμα.
    Καμια σχεση με κριτηρια οπως η ποιοτητα η η προσφορα μιας ταινιας στο Σινεμα.Παρα μονο σχεση με πολιτικη και προσωπικα γουστα.

    ουδεμια εκπληξη εκει.
    οπως και καμια εκπληξη που το πηρε μια,ο θεος να την κανει,ηθοποιος οπως η Μπουλοκ σε μια ανυρπακτη ταινια,επειδη ειναι καλο κοριτσι.

    Αλλα να παρει το Precious οσκαρ καλυτερου διασευασμενου σεναριου; η το εγκλημα που εγινε στην κατηγορια ξενογλωσσης ταινιας;

    Ντροπη Ακαδημια,ντροπη.

  2. cheaptalk said

    Προσωπικά πιστεύω ότι ήταν τα λιγότερο αμφισβητήσιμα Oscar ever και όχι μόνο γιατί ήταν τα πιο προβλέψιμα (και οι αντιδράσεις απλώθηκαν στο χρόνο).

    Παραγωγή δεν υπήρχε, δε χρειάζεται να παει κανένας πιο μακριά από το ότι σάρωσε μια ταινία προπέρσινη για να το καταλάβει. Οι περισσότερες υποψηφιότητες, σε όλες τις κατηγορίες, ήταν πάρε τη μία και βάρα την άλλη. Και οι περισσότερες από τις λίγες που κάτι έλεγαν ήταν στη κατηγορία "τέτοιες ταινίες δε βραβεύουμε, μεγάλη σου τιμή η υποψηφιότητα".

    Οπότε οι δικές μου αντιρρήσεις εστιάζονται μόνο α) στη φωτογραφία που πήγε στο Avatar και μου μοιάζει χειρότερη επιλογή από το να έβγαζε το Life φωτογραφία της χρονιάς στα 80s κάνα render από το 3D Studio (ειδικά εφόσον η φωτογραφία στο πραγματικό footage ήταν οικτρότατη, ούτε για intro βιντεοπαιχνιδιού των 90s) και β) στη γυναικεία ερμηνεία όπου επικράτησαν οι συντεχνιακές λογικές (του στιλ "και οι εμπορικοί έχουν ψυχή") και οι παραδοσιακές λογικές της ακαδημίας ("νεούδια που θα ξαναπεράσουν δε τα βραβεύουμε από τώρα").

    Ουσιαστικά βέβαια καμία αντίρρηση δεν έχω, ίσα ίσα χαίρομαι που για μια χρονιά δεν έχασα τον ύπνο μου, και ότι συζητάμε.. για να συζητάμε είναι.

  3. ni pli said

    KilliK oso k na me eknevrizeis me to avatar ta alla dyo me ekfrazoun toso pu tipota parapanw dn exw na pw.

    afto pu leei o cheaplog isxyei pantu ektos apo ta senaria pu k sta 2 (me eksairesh to oiktro messenger) to phre h xeiroterh tainia gia kapoius eknevristikus profaneis logous k allous pu agnow epishs.
    kwlogeroi.

  4. cheaptalk said

    Για να μην αδικώ κανέναν, φαίνεται και στα making of, τα γυρίσματα, πραγματικά και εικονικά, τα έκανε μόνος του ο Cameron. Ο Fuore προφανώς επιμελήθηκε το rendering, το ψηφιακό φωτισμό, κτλ. Αυτό εμένα δε μου λέει τίποτα, άμα τη μισή Κορδέλα την είχε γυρίσει μόνος του ο Haneke σε κασέτα του '80 δε νομίζω πως θα κατάληγε, υποψήφιος έστω, ο Berger.

    Παρεμπιπτόντως, δε ξέρω αν έχει ξαναπάρει Oscar διευθυντής φωτογραφίας που δε πάτησε στα γυρίσματα.

  5. cheaptalk said

    Τα σενάρια, όπως και οι ήχοι, έδειξαν τελικά ότι α) το Precious είχε μικρό αλλά.. μεγάλο ποσοστό συμπαθειών στους ψηφοφόρους και β) ότι το Avatar και οποιαδήποτε άλλη υποψήφια, είτε γίνονταν με 10 τα Oscar είτε με 50 είτε με 2, είχε τόσες πιθανότητες να κερδίσει φέτος καλύτερη ταινία όσες και κάθε γουρούνι να πετάξει :p

    Τα σενάρια που πραγματικά ξεχώριζαν στις πεντάδες (In the Loop, A Serious Man) δεν είχαν καμιά ελπίδα, η ψηφοφορία (εφόσον δε ψηφίζουν μόνο σεναριογράφοι) ήταν διαγωνισμός δημοφιλίας για τα υπόλοιπα.

  6. cheaptalk said

    Είδα τελικά και τη τελετή, τόσο μακριά που το μέλλον του Avatar ήταν παρλεθόν όταν τελείωσε, όπως είπε και ο Martin. Αντιδράσεις δε διάβασα, εκτός από το ότι τα ratings ανέβηκαν 14%, αλλά νομίζω πως δεν ήταν αναγκαιο τόσο άγχος να διορθώσουν όλα τα στραβά τόσων χρόνων και να κρατήσουν και κάποιο από το νέο κοινό. Μπορούσαν να βάλουν μια ανακοίνωση στις οθόνες "The Dark Knight was such a great movie", να χειροκροτάνε όλοι από κάτω για κάνα πεντάλεπτο, και θα είχαν το ίδιο αποτέλεσμα :p

    Αλλά αφού θέλαν και αφιερώματα στο Hughes και στον τρόμο, εκτός από το Dark Knight, ας κόβαν τις παρουσιάσεις των ηθοποιών, ήδη από τη πρώτη χρονιά είχαν καταντήσει αηδία απορώ γιατί τις συνεχίζουν. Και το εισαγωγικό τραγούδι μπορούν να το πετάξουν στο καλάθι πια. Κατά τα άλλα τίποτα δε με χάλασε ακριβώς, εκτός από τους ατελείωτους λόγους που επιμένουν να βγάζουν όλοι (ακούς Jeff?), ενώ η Bullock όντως έδωσε μια από τις καλύτερες παραστάσεις παραλαβής αγαλματιδίου ever. Ο Martin με τον Baldwin είχαν πλάκα, όχι τίποτα ιδιαίτερα memorable (εκτός από την ατάκα στο τέλος) αλλά δε βλέπω και λόγο να μη τους κρατήσουν και του χρόνου.

  7. ni pli said

    martin k alec perimena kati kalytero.
    oi parousiaseis o,ti pio ahdiastiko, k kovei k ta videakia pu tus afhnan olus me thn aisthish a kala ekane k to phre aftos telika.
    ts ts basterdoi prin hurt, k sto diaskevasmeno ola prin precious. up in the oxi dhmofiles? in the loop gamato alla se storyline pasxei , kapoia stigmh xaneis th mpala o fuckety fuck kanei allantallwn. :p

    verbal sigura eides olh th teleth?? gt to twitter su koimithike kapu sth mesh

  8. KilliK said

    cheaplog για την οσκαρ φωτογραφιας που δεν επρεπε να παρει το Αβαταρ,θα συμφωνησω και εγω,και μαλιστα ο λογος που αναφερεις ειχε συζητηθει και σε ξενα σαιτς πριν τα guild awards.

    Εγω παντως ηξερα τι εργο θα παιχτει στα Οσκαρ,οποτε μετα το Red Carpet Live,πηγα για νανακια.

    Παντως παρα την ξεφτιλα που κανανε με το Αβαταρ,χαιρομαι για waltz,bigelow στην σκηνοθεσια (φαν απο Near Dark εποχη),the Dude,Giachinno και λυπαμαι για Ταραντινο ενας απο τους χαμενους της βραδιας.

    θα το παρεις Q στο γουεστερν σου οπως και ο Καμερον στο Avatar 2 η 3.Εκτος και αν παραμενουν μαλακες οι κωλογεροι της Ακαδημιας.

  9. cheaptalk said

    Προσωπικά, το Oscar σκηνοθεσίας, και μόνο αυτό, θα το έδινα στο Avatar και στον Cameron. Όλη τη τεχνική δουλειά που έκανε από πίσω για να μπορεί να έχει πραγματική σκηνοθετική άποψη (αντί για τις συνηθισμένες.. προσευχές) δε θα την έκανε εύκολα άλλος, ακόμα και να είχε τη δυνατότητα. Και να συντονίσεις τέτοιο.. πανηγύρι, και όχι μόνο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων (αλλά μέχρι τις προβολές στη Κίνα), δεν είναι καθόλου εύκολο, ακόμα και αν σε λένε "σκηνοθέτη του Τιτανικού".

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.