Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας 2010: Οι Υποψηφιότητες


Πώς να μπεις στην πεντάδα καλύτερης ταινίας απ’ το παράθυρο, ή πόσο στραβά μπορεί να πάει η μονή ψήφος των εκλεκτόρων, ήταν το μάθημα της σημερινής ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων για τα πρώτα Κινηματογραφικά Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που αποκαλύφθηκαν ανάμεσα στα comics και τους ταξιδιωτικούς οδηγούς βιβλιοπωλείου που φιλοξένησε την συνέντευξη Τύπου της Ακαδημίας, και την παρέσυρε στην άκομψη εκτυφλωτική ρεκλάμα που βλέπεις πίσω απ’ την πρόεδρό της, Τάσο Μπουλμέτη.

Στις λίστες των 19 κατηγοριών, όπως προέκυψαν απ’ τις επιλογές των 168 μελών της Ακαδημίας με δικαίωμα ψήφου, απ’ τις 19 μυθοπλαστικές ταινίες μεγάλου μήκους που υποβλήθηκαν, τρεις ήταν αυτές που ξεχώρισαν στη συγκέντρωση των περισσότερων υποψηφιοτήτων, με την Στρέλλα να προπορεύεται με 11 στο σύνολο, την Ψυχή Βαθιά να ακολουθεί με 9 και τον Κυνόδοντα να συγκεντρώνει 8, συμπεριλαμβανομένων των υποψηφιοτήτων τους για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας. Από 4 υποψηφιότητες μάζεψαν το Ricordi Mi, το Μαύρο Λιβάδι και η Ακαδημία Πλάτωνος, με την τελευταία να εξασφαλίζει και μια θέση στην πεντάδα Καλύτερης Ταινίας, πεντάδα που έκλεισε με την εμφάνιση έκπληξη του Guilt, του Βασίλη Μαζωμένου, ταινία ολοκληρωτικά άφαντη απ’ όλες τις άλλες κατηγορίες.

Η υποψηφιότητά της ήταν έκπληξη και για μέλη της ίδιας της Ακαδημίας, αλλά δεν είναι δύσκολο να το εξηγήσεις, αν σκεφτείς ότι οι ψηφοφόροι είχαν μία και μόνη ψήφο για κάθε κατηγορία (αντί για την συνήθη πεντάδα, ή τριάδα ψήφων διαφορετικής βαρύτητας, που εφαρμόζεται σε τέτοιες περιπτώσεις), ιδιαιτερότητα που σε συνδυασμό με την πόλωση των προτιμήσεων σε τρεις συγκεκριμένες ταινίες, άφησε ανοιχτή την πεντάδα σε προτιμήσεις με ελάχιστες ψήφους. Με λίγα λόγια, αν, θεωρητικά, 150 ψήφοι μοιραστούν σε τρεις ταινίες, 5-10 φίλοι αρκούν για να σε βάλουν κι εσένα στην πεντάδα. Και τα διάφορα τηλεφωνήματα που έπεσαν στο τριήμερο της ψηφοφορίας, προφανώς δεν έβλαψαν, ώστε να εμφανιστεί, παράλληλα με τα πρώτα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας, και η πρώτη περίπτωση lobbying στους κόλπους της.

Η δεύτερη φάση της διαδικασίας, θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα 3 Μαΐου, όταν και θα ανοίξουν οι φάκελοι με τους νικητές, στην τελετή απονομής των βραβείων που θα παραμείνουν αβάφτιστα για την πρώτη τους χρονιά και θα μοιραστούν στους νικητές σε μια «τελετή λιτή, επικεντρωμένη στους υποψήφιες ταινίες και τους συντελεστές τους» με στόχο να αναδείξει «το καινούριο που η νεοσύστατη Ακαδημία φέρει, καθώς και την προοπτική που αυτή η νέα πρόταση γεννά». Την τελετή, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, θα παρουσιάσει ο Γιώργος Κιμούλης, μέλος της Ακαδημίας, και στη διάρκειά της, εκτός από τους νικητές των κατηγοριών, θα ανακοινωθεί και η ταινία που, πάλι μέσω ψηφοφορίας, θα προτείνει η Ακαδημία στον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, να αποστείλει ως επίσημη επιλογή της Ελλάδας για την κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας στα επόμενα Όσκαρ.


Δες/Κρύψε τις υποψηφιότητες

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας
Ακαδημία Πλάτωνος - Κωνσταντίνος Μωριάτης
Guilt - Βασίλης Μαζωμένος & Ρούλα Νικολάου
Κυνόδοντας - Γιώργος Λάνθιμος, Γιώργος Τσούργιαννης και Ηρακλής Μαυροειδής
Στρέλλα - Πάνος Κούτρας & Ελένη Κοσσυφίδου
Ψυχή Βαθιά - Γιάννης Ιακωβίδης & Ελένη Μπερντέ

Βραβείο Σκηνοθεσίας
Ακαδημία Πλάτωνος - Φίλιππος Τσίτος
Κυνόδοντας - Γιώργος Λάνθιμος
Στρέλλα - Πάνος Κούτρας

Βραβείο Σεναρίου
Ακαδημία Πλάτωνος - Αλέξης Καρδαράς & Φίλιππος Τσίτος
Κυνόδοντας - Γιώργος Λάνθιμος & Ευθύμης Φιλίππου
Στρέλλα - Πάνος Κούτρας & Παναγιώτης Ευαγγελίδης

Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη
Bank Bang - Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Μαύρο Λιβάδι - Βαρδής Μαρινάκης
Χρυσόσκονη - Μαργαρίτα Μαντά

Βραβείο Μοντάζ
Κυνόδοντας - Γιώργος Μαυροψαρίδης
Ricordi Mi - Αλέξης Πεζάς
Στρέλλα - Γιάννης Χαλκιαδάκης

Βραβείο Φωτογραφίας
Μαύρο Λιβάδι - Marcus Waterloo
Ricordi Mi - Ηλίας Κωνσταντακόπουλος
Ψυχή Βαθιά - Σίμος Σαρκετζής

Βραβείο Ά Ανδρικού Ρόλου
Αντώνης Καφετζόπουλος - Ακαδημία Πλάτωνος
Χρήστος Στέργιογλου - Κυνόδοντας
Γιάννης Κοκιασμένος - Στρέλλα

Βραβείο Ά Γυναικείου Ρόλου
Αγγελική Παπούλια - Κυνόδοντας
Θεοδώρα Τζήμου - Ricordi mi
Μίνα Ορφανού - Στρέλλα

Βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου
Κώστας Βουτσάς - Bank Bang
Χρήστος Πασσαλής - Κυνόδοντας
Κώστας Βουτσάς - Ο Διαχειριστής

Βραβείο Β' Γυναικείου Ρόλου
Μπέτυ Βακαλίδου - Στρέλλα
Άννα Μάσχα - Χρυσόσκονη
Βικτώρια Χαραλαμπίδου - Ψυχή Βαθιά

Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής
Στρέλλα - Μιχάλης Δέλτα
Fugitive Pieces - Νίκος Κηπουργός
Ψυχή Βαθιά - Γιάννης Αγγελάκας

Βραβείο Σκηνογραφίας
Μαύρο Λιβάδι - Γιώργος Γεωργίου
Στρέλλα - Πηνελόπη Βαλτή
Ψυχή Βαθιά - Απόστολος Βέτας

Βραβείο Ενδυματολογίας
Μαύρο Λιβάδι - Γιώργος Γεωργίου
Στρέλλα - Βασίλης Μαρμπαρίγος
Ψυχή Βαθιά - Λουκία Χατζέλου

Βραβείο Ήχου
Eden is West - Θανάσης Αρβανίτης
Ricordi Mi - Νίκος Παπαδημητρίου, Αλίκη Παναγή, Κώστας Βαρυμποπιώτης
Ψυχή Βαθιά - Στέφανος Ευθυμίου, Δημήτρης Βουτσάς, Πάνος Βουτσαράς, Κώστας Βαρυμποπιώτης

Βραβείο Μακιγιάζ
Στρέλλα - Apollonia B, Μαίρη Σταυρακάκη
Το Κακό στην Εποχή των Ηρώων - Γιάννα Μαρματάκη
Ψυχή Βαθιά - Κυριακή Μελλίδου, Ivon Ivanova

Βραβείο Ειδικών Εφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας
Κυνόδοντας - Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος
Το Κακό στην Εποχή των Ηρώων - Πέτρος Νούσιας
Ψυχή Βαθιά - Jordan Zahariev

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ
Άλλος Δρόμος δεν Υπήρχε - Σταύρος Ψυλλάκης
Εθνικός Κήπος - Μαρία Γεντέκου
Ξένες σε Ξένη Χώρα - Δημήτρης Παναγιωτάτος

Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους
Απογραφή - Βαγγέλης Καλαμπάκας & Παναγιώτης Κυριακουλάκος
Κι Εγώ για Μένα - Τζώρτζης Γρηγοράκης
Mesecina - Σοφία Εξάρχου & Ελίνα Ψύκου
Μετά το Χαρακτηριστικό Ήχο - Αχχιλέας Κυριακίδης
Ο Σκύλος - Νίκος Labot


Previously on Movies for the Masses: Oscars® 2010: Οι νικητές

28 Responses so far.

  1. verbal said

    Γενικώς δεκτές για υποβολή στη διαδικασία των Βραβείων της Ακαδημίας, ήταν όλες οι ταινίες που έκαναν δημόσια προβολή (είτε σε φεστιβάλ, είτε στις αίθουσες) εντός της ελληνικής επικράτειας, μέσα στο 2009. Ένα σημείο που χρειάζεται επισήμανση όμως, είναι μάλλον το ότι η συμμετοχή ταινιών και συντελεστών στη διαδικασία ψηφοφορίας σε διάφορες κατηγορίες, ήταν στην ευχέρεια των παραγωγών των ταινιών, αλλά και των ίδιων των συντελεστών. Λόγου χάρη, ο Παντελής Βούλγαρης δεν έλαβε μέρος στην κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη, ενώ πιθανότατα ούτε το Fugitive Pieces, ούτε του Eden à l'Ouest δεν ετέθησαν ως υποψήφιες στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας, αν και για τα δυο τελευταία περιμένουμε τη δημοσίευση των λιστών των υποψηφίων για τις υποψηφιότητες, για να το διασταυρώσουμε κιόλας.

  2. Anonymous said

    αγαπητέ Verbal ή Joseph Proimakis.
    το σχόλιο σου:

    "...Και τα διάφορα τηλεφωνήματα που έπεσαν στο τριήμερο της ψηφοφορίας, προφανώς δεν έβλαψαν, ώστε να εμφανιστεί, παράλληλα με τα πρώτα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας, και η πρώτη περίπτωση lobbying στους κόλπους της..."

    αποτελεί μια κίτρινη παράμετρο της όμορφης μέρας για τα κιν/φικά μας πράγματα, που δεν σε τιμά ούτε επίσης και το blog που σε φιλοξενεί. Αν δεν σου αρέσει μια ταινία αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ψάξεις θεωρίες συνομωσίας πως βρέθηκε υποψήφια. Εκτός αν είσαι σε διατεταγμένη υπηρεσία να "χτυπήσεις" τα βραβεία. Επίσης πρέπει να γνωρίζεις ότι το κείμενο είναι στα ορια του αδικήματος της συκοφαντίας. Λίγο ψυχραιμία λοιπόν. Μην εκτίθεσαι έτσι. Είσαι και μικρό παιδί.

    Μια ακαδημαϊκός

  3. verbal said

    Το αν έχω υπηρεσία να χτυπήσω τα βραβεία μπορεί να το εξακριβώσει κανείς απ' τον τρόπο που έχω καλύψει το ρεπορτάζ στο παρελθόν.

    Όσο για την παράθεση γεγονότων, θεωρία συνωμοσίας μόνο συνωμότες μπορούν να τη χαρακτηρίσουν.

    Δουλειά της Ακαδημίας είναι να φροντίσει να μην υπάρχουν τρύπες στις διαδικασίες της. Δουλειά μου είναι να τις υπογραμμίζω, ιδίως όταν αποκαλύπτονται μόνες τους.

  4. Anonymous said

    Λυπάμαι, αλλά δεν δεν γίνεις σαφής στην καταγγελία σου, με όλα αυτά περί τηλεφωνημάτων, κινδυνεύεις να χαρακτηριστείς κοινός συκοφάντης. Αντίθετα αν φέρεις στοιχεία που να αποκαλύπτουν διαπλοκή και θα εκθέσεις τους διαπλεκόμενους και ο "κήπος θα απαλλαγεί από τα αγκάθια".
    Εκτός αν εκτελείς εντολές άλλων. Τότε άξιος ο μισθός σου νέε μου.
    Μια ακαδημαϊκός

  5. verbal said

    Το ποιος απ' τους δυο μας εκτελεί εντολές, γίνεται όλο και προφανέστερο. Αν θες να συνεχίσεις να κάνεις τον ανήξερο --ή την ανήξερη, έστω-- για το ποιος πήρε τηλέφωνο ποιον και γιατί, δε θα σε ακολουθήσω, ρώτα τους διπλανούς ακαδημαϊκούς σου.

  6. Anonymous said

    καλά καταλάβαμε...

  7. Anonymous said

    Σαν ανωνυμος (που βαριεται κιολας να βαλει τονους στις λεξεις) ας πω και εγω την παπατζα μου.Προς την "Μια Ακαδημαικος" .Ειμαι σχετικα νεος και μολις τωρα ξεκινησα στον χωρο χωρις γνωριμιες.Ας πουμε οτι απλα ημουν τρομερα κωλοφαρδος.Επιλεγω να σας απαντησω προσωπικα διοτι ο τροπος και το περιεχομενο αυτων που γραψατε μου χτηπησαν μια ευαισθητη χορδη.Βλεπε αυτο για το οποιο κατηγορειτε τους αρθρογραφους τουτου του μπλογκ -με το οποιο σχεση δεν εχω αλλα καταγουσταρω να διαβαζω ασχετως αν συμφωνω με ολα οσα γραφονται- ειναι σχεδον καθημερινο θεμα συζητησης στα κινηματογραφικα crew εδω και αρκετο καιρο.Φυσικα δεν ειμαι μελος ολων αυτων των συνεργειων αλλα σε οσα ημουν συχαθηκα να ακουω τα συνδικαλιστικα τους και τις γκρινιες/υποψιες του περι της διαφανειας της ακαδημιας και χιλια δυο σκατα ακομα που μαλλον με αφορουν και μενα (αν και δεν θα επρεπε).Πρεπει να ομολογησω οτι γραφω με τσαμπουκα αυτη την στιγμη διοτι θα ηθελα οι συζητησεις με το crew στα κοφι μπρεικς στα ρεπεραζ και στα λοκεισον να περιοριζονται στο ποσο γαμηστερο ηταν το μονταζ στο χοτ φαζ, η ποσο γουσταραμε το Σανσετ Μπουλεβαρντ, ποιο θεωρουμε κακο νουαρ,γιατι στο αμερικαν σινεματογκραφερ τουτου του μηνα ο ταδε ειπε εκεινο, κοκ.Προσπαθω να δω με συμπαθεια και κατανοηση τετοιες κινησεις σαν την Ακαδημια χωρις να τις κρινω μιας και το μελλον μου καθως και πολλων αλλων παιδιων εξαρταται απο τετοιες πρωτοβουλιες.Και ξαφνικα παιρνω μυρωδια ενα ποστ σαν και το δικα σας.Δυστυχως πολλες σκατουλες επιπλεουν στον ωκεανο που ανομαζεται Ελληνικος κινηματογραφος και μερικοι τελικα μας ψεκαζουν κολωνιες στην μαπα για να μην τις παρουμε μυρωδια.Δεν χρειαζεται να καρφωνομαστε.Λιγο τουμπεκι θελει (ενοχος κυριε προεδρε που εγραψα αυτο το ποστ) και καλη πιστη.Αλλα πως να πορευτουμε με αυτη οταν καποια κειμενα μας τσιγκλανε οτι καποιοι καπου κατι προσπαθουν να κρυψουν;

  8. Anonymous said

    Αγαπητέ ανώνυμε. Ξύπνα! Αν είσαι αγνός κι όχι φίλος των συντακτών του blog. Ο κύριος που γράφει, είναι ακριβώς αυτό που κατηγορείς. Αντί να ασχολείται με το μοντάζ τον ήχο, τη δραματουργία κλπ κάνει παρείτσα με την εξουσία και το παίζει αντι!!!
    Δηλαδη του λένε τι να γράψει.
    Τι συνηθισμένο σε αυτόν τον τόπο...
    Είναι νέος πάει να χωθεί κι αυτός, αργότερα θα καταλάβει. Κάποιοι κριτικοί γέρασαν θα πάρει τη θέση τους κοκ. Ο φουκαράς δεν γνωρίζει ότι το σύστημα είναι σαν την κρεατομηχανή! Θα γεράσει και θα καταλάβει. 'Οταν δεν τον χρειάζονται θα τον πετάξουν κι αυτόν. 'Αλλωστε ο ίδιος δηλώνει στο τέλος της σελίδας "Δύο κωλόπαιδα του mainstream" . Τέλος.
    Ιωσήφ αγόρι μου οκ. Την πήρες τη θέση. Μην αγωνίζεσαι άλλο.

    Ξανά η Ακαδημαϊκός
    (μην βάζεις άλλον να γράφει)

  9. Anonymous said

    Ευχαριστω "που μου ανοιξατε τα ματια "Μια Ακαδημαικος" .Αν οντως εκπροσωπειτε την Ακαδημια (οποτε θα επρεπε να γραφετε επωνυμα) και δεν ειστε απλως "Μια Ακαδημαικος" σαν καποιους καθηγητες που ειχα,.... τοτε....

    Και οχι δεν ειμαι κολληταρι του μπλογκ.Αλλα πολυ θα θελατε να το πιστευετε αυτο δυστυχως.

  10. cheaptalk said

    Πριν πέντε χρόνια που ξεκινήσαμε, το τοπίο στον ελληνικό κινηματογράφο ήταν τόσο διαφορετικό που ακόμα ξεκίναγε προσπάθειες να τον σώσει κάθε σχετικός και άσχετος. Η δικιά μας θέση ήταν πως ή έτσι ή αλλιώς "σωτήρες" δε χρειάζονταν, θέση που ξεκίναγε από μια αισιοδοξία ότι τα πράγματα φαίνονταν να πάνε προς το καλύτερο. Νοοτροπίες μιζέριας δε θέλαμε, καλύψαμε και καλύπτουμε όσο μπορούμε τη παγκόσμια παραγωγή σα παραγωγή, και σα παραγωγή βιομηχανίας. Όταν δεν υπάρχει πραγματική δημοσιογραφική κάλυψη, όταν από τη μια το τελικό προϊόν κρίνεται μόνο με μεγαλόστομες αερολογίες και από την άλλη οι συντελεστές παρουσιάζονται σε αγιογραφίες και γκλαμουρολογίες, τότε λογικό είναι και οι εγχώριοι φιλόδοξοι μιμητές να στοχεύουν σε υπέρογκες φούσκες χωρίς να έχουν ιδέα που να πατήσουν ή σε κλασικές ελληνικές αρπαχτές.

    Με άλλα λόγια, και σύμφωνα με εμάς τουλάχιστο, στον πάτο του ελληνικού κινηματογράφου συμβάλλανε.. τα μέγιστα και όσοι τον κάλυπταν, καλύπτοντας μαζί και τον κινηματογράφο του πλανήτη. Και από αυτή την άποψη, δεν είναι τυχαίο ότι η όποια άνθηση (του ελληνικού κινηματογράφου) ακολούθησε την εποχή της πληροφορίας, όταν το χωριό μας.. παγκοσμιοποιήθηκε και υπήρχε επιτέλους μια δυνατότητα για παιδιά με ταλέντο ή όρεξη να μαθαίνουν, εύκολα και πραγματικά, τι γίνεται και παραπέρα. Από αυτή την άποψη καλύψαμε και καλύπτουμε, όσο μπορούμε και όσο αντέχουμε, και το τι γίνεται στην ελληνική βιομηχανία, για να κλείσει ο κύκλος, για να μη χρειάζεται όσοι ξέρουν πλέον τι γίνεται αλλού να (ξαναματα)ανακαλύπτουν μόνοι τους το τι γίνεται και εδώ, με κίνδυνο απογοήτευσης και.. εγκεφαλικού.

    Αν και πόσο μείναμε μακριά από τη κλασική ελληνική διαπλοκή, μπορεί να το κρίνει ο καθένας. Προσωπικά προσπαθώ να μη την ακουμπάω ούτε με κλαρί, ο verbal είναι πιο χωμένος αναγκαστικά (αλλιώς δουλειά δε γίνεται, προφανώς), και τα δυο νομίζω είναι φανερά σε όποιον μας διαβάζει. Από την άλλη, η φαύλη επιχειρηματολογία έχει πάντα θεμέλιο τις προσωπικές επιθέσεις, δε τις αποφύγαμε τόσα χρόνια, ίσα ίσα άμα σταματήσουν θα αρχίσουμε να ανησυχούμε. Έτσι αρκούμαι να επισημάνω πως το ότι το "verbal" είναι alias του Joseph Proimakis ή Ιωσήφ Πρωιμάκη, το βλέπει ο καθένας στο προφίλ του στον Blogger ή απλά αν αφήσει λίγο το ποντίκι πάνω στη φωτογραφία του στο κάτω μέρος κάθε σελίδας των Μαζών (i.e. οι προσωπικές επιθέσεις ΄τουλάχιστο ας μη ξεκινάνε νομίζοντας ότι.. κρυβόμαστε, αν θέλουν να τις πάρει κανένας στα σοβαρά).

  11. cheaptalk said

    Για να συνοψίσω και να ξεκαθαρίσω όλα τα κατεβατά παραπάνω, ο verbal υπονόησε σαφώς ότι το Guilt βρέθηκε στη πεντάδα των υποψηφίων γιατί έπεσαν 5-10 τηλεφωνήματα, και άρα.. είναι συκοφάντης. Χμμ.. διορθώνω, όλα τα κατεβατά παραπάνω συνοψίζονται στο ότι κάποιος ή κάποια λέει τον verbal μαλάκα.

    Αμφισβητεί κανένας το σύστημα επιλογής των υποψηφίων που αναφέρεται σαφώς στο κείμενο? Αμφισβητεί κανένας ότι από τις πέντε τελικές υποψήφιες μόνο οι τρεις συγκέντρωσαν μεγάλο αριθμό ψήφων, και άρα για τις υπόλοιπες δε χρειάστηκαν και πολλοί ένθερμοι υποστηρικτές, όπως αναφέρει σαφώς το κείμενο? Είναι παράλογο (και άρα αναγκαστικά κατευθυνόμενο) να πεις, με βάση τα αναμφισβήτητα (τουλάχιστο μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου), πως όποιος μπορούσε πίεσε να πάρει καναδυο ψήφους παραπάνω για να μπει στη πεντάδα? Είναι επίθεση σε συγκεκριμένη ταινία το να το πεις? Είναι γενικότερη επίθεση και στα βραβεία?

    Αν η απάντηση σε όλα τα παραπάνω είναι θετική, τότε μπορείς να ξεκινήσεις να κατηγορήσεις τον verbal για συκοφαντία. Όσο ο κατηγορούμενος είναι αθώος μέχρι αποδείξεως ενοχής, για να την αποδείξεις τη συκοφαντία πρέπει να αποδείξεις ότι δεν έπεσε κανένα τηλεφώνημα ή ότι ο verbal δεν είχε υπόψη του κανένα τηλεφώνημα όταν το δημοσίευε σα γεγονός.

    Όταν δε μπορείς να αποδείξεις συκοφαντία, όταν δε μπορείς καν να κατηγορήσεις για συκοφαντία, όταν δε περιορίζεσαι καν στις ανυπόστατες κατηγορίες για συκοφαντία αλλά.. περιποιείσαι, το ίδιο ανυπόστατα, όλη τη καριέρα, ακόμα και τη μελλοντική, του "κατηγορούμενου", όταν πλακώνεις στη περιποίηση και κάθε τρίτο, και κυρίως όταν όλα αυτά τα κάνεις ανώνυμα, ε τότε σε χαρακτηρίζουν οι πράξεις σου και κάθε άλλος χαρακτηρισμός είναι περιττός.

  12. _kalamaraki_ said

    Όντας χιλιόμετρα μακρυά απο κάθε είδους κύκλωμα εδώ στην Θεσσαλονίκη κ μην θέλοντας σε καμία περίπτωση να διακόψω αυτόν τον τόσο 'ωραίο κ εποικοδομητικό' διάλογο που ξεκίνησε εδώ θα ήθελα να αναφέρω ωστόσο το εξής. Ω ναι! Το είδα το Guilt και όχι απλά υποψήφιο για καλύτερη ταινία δεν θα έπρεπε να είναι..αλλά ούτε κ για ...τελοσπάντων.. και όποιος άλλος το έχει δεί καταλαβαίνει ακριβώς τι εννοεί ο νεαρός blogger.

  13. cpil said

    Οι Ίδιοι και τα ίδια. Αυτό έχω να πω. Τέλος.

  14. verbal said

    Για να αλλάξουμε λίγο κλίμα και κατεύθυνση, νομίζω είναι ώρα να αρχίσουμε τις προβλέψεις.

    Αφήνοντας στην άκρη την πιθανότητα το Guilt να συσπειρώσει πίσω της το σώμα των ψηφοφόρων, ως ασπίδα κόντρα στη διαπλοκή, και να κάνει διπλό στις εκπλήξεις, νομίζω ότι, σε αυτή τη φάση, αντί για τα προφανή Κυνόδοντα και Στρέλλα, ως πρώτο φαβορί θα μπορούσε κανείς να δει την Ψυχή Βαθιά.

    Και εξηγούμαι: είναι μια ταινία που, για αρχή, έχει πίσω της την εισιτηριακή αποδοχή να δικαιολογήσει μια ενδεχόμενη πρωτιά. Επιπλέον, όσο καλή, ή κακή κι αν ήταν, φέρει και το εκτόπισμα του δημιουργού της, ο οποίος δεν θα ήταν άσχημο να αναγνωρισθεί σ' αυτήν την πρώτη απονομή της Ακαδημίας, αναγνώριση που θα ήταν και μια ένδειξη καλής θέλησης εκ μέρους της Ακαδημίας, απέναντι στις μεθοδικές προσπάθειές του να μην συνδεθεί μαζί της με κανέναν ενεργητικό τρόπο (αρνήθηκε να είναι ιδρυτικό μέλος, αρνήθηκε να θέσει εαυτόν υποψήφιο στην κατηγορία Σκηνοθεσίας). Και σαν τρίτο ατού, μπορείς να σημειώσεις ότι δεν έχει δάφνες αναγνώρισης από φεστιβάλ του εξωτερικού (σε αντίθεση, δηλαδή, με Στρέλλα, Κυνόδοντα και, σε μικρότερο βαθμό, Ακαδημία Πλάτωνος), δάφνες που μπορούν να προκαλέσουν σε λιγότερο ταξιδεμένους δημιουργούς του δύσκολου καλλιτεχνικού σινεμά, αλλεργίες του στυλ "να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα". Που μπορεί να μην είναι ικανός λόγος να αναδείξει την ίδια την Ψυχή Βαθιά, αλλά μπορεί κάλλιστα να εξουδετερώσει τον ανταγωνισμό.

  15. cinemad said

    Στον Ιανό σκοπεύει να παρουσιάσει η Τζούλια Αλεξανδράτου τις υποψηφιότητες για τα Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Τσόντας 2009. Τα προγνωστικά προβλέπουν συντριπτική νίκη του φιλμ στο οποίο πρωταγωνιστεί.

    Inside info: Στην τελετή που θα πραγματοποιηθεί... δίπλα από το Μέγαρο μια μέρα πριν από τη λήξη του Φεστιβάλ των Καννών, θα προβληθούν και τα trailers των επόμενων παραγωγών της, "Σαμπάνια Βαθιά", "Πατέρα Είσαι Τρέλλα" και "Χαυλιόδοντας".

  16. cheaptalk said

    Εγώ με τον Dark Tyler είμαστε στο Team Strella αλλά ελπίζω να έχει και κάναν διαπλεκόμενο το team και να μη περιμένει από μας να σωθεί :p

  17. dark tyler said

    TEAM STRELLA για αρχή, και επανερχόμαστε.

  18. cinemad said

    Την τελετή απονομής των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας για το ερχόμενο έτος διεκδικεί από τώρα η πόλη της Πάτρας. Η εκδήλωση θα εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Πατρινό Καρναβάλι Για Πάντα 2010" και θα πραγματοποιηθεί επάνω σε άρμα, το οποίο θα χορηγήσουν ντόπια προϊόντα του νομού.

  19. dark tyler said

    Στα μάτια μου πάντως θα είναι μεγάλο κρίμα αν κερδίσει η Ψυχή. Άσε τα ποιοτικά δηλαδή, που είναι και υποκειμενικά στην τελική, αλλά για το καθαρά συμβολικό και μόνο του πράγματος, νομίζω θα είναι τεράστιο κρίμα το βραβείο να πάει έξω από Στρέλλα-Κυνόδοντα. Εξίσου κρίμα θα είναι το να σκουπίσει την απονομή μια από τις δύο ταινίες.

    Επίσης, ο Κυνόδοντας δεν έχει δουλειά να μην είναι υποψήφιος για φωτογραφία.

    Κλείνω για την ώρα με ένα
    FOR YOUR CONSIDERATION-
    ΜΙΝΑ ΟΡΦΑΝΟΥ

    (Gold Derby θα το κάνουμε, να στηθούν και πάνελς εμπειρογνωμόνων παρακαλώ :p)

  20. cheaptalk said

    Έχω την αμυδρή εντύπωση πως ο cinemad προσπαθεί να ξεκινήσει παράνομη και θυελλώδη σχέση με τη γνωστή ακαδημαϊκό :p

  21. cinemad said

    Παράνομος κι αν είναι ο δεσμός μας...

  22. Anonymous said

    Ας μην κοροϊδευόμαστε. Το τρέιλερ της ταινίας "Guilt" μοιάζει με κακή μικρού μήκους της Σταυράκου στη δεκαετία του '80. Ούτε κατά διάνοιαν δεν μπορεί να συγκριθεί με κανονικές ταινίες - ποιοτικές, εμπορικές, πειραματικές ή οτιδήποτε άλλο.

    Μόνο με παραγοντισμούς και συντεχνιακές πρακτικές που κυριάρχησαν στο θεσμό των κρατικών βραβείων μπορεί ένα τέτοιο έκτρωμα να βρεθεί με υποψηφιότητα καλύτερης ταινίας.

  23. Anonymous said

    Ωραιες οι ξιφομαχιες σας... για τις ασθενειες της ντοπιας κινηματογραφιας, αλλα μηπως σας εχει ξεφυγει και μια απο τις βασικοτερες? Για δειτε το τραγελαφικο Υoutube Kynodontas/dogtooth/el castillo de la pureza του καυμενου μεσηλικα Arturo Ripstein και αποδωστε δικαιοσυνη...

  24. verbal said

    Αντίστροφα και αγωνιωδώς, μετράει το χρόνο η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, για το πρώτο της μεγάλο στοίχημα με την κινηματογραφική κοινότητα και το κοινό του κινηματογράφου, αφού σε λιγότερες από 8 ώρες, είναι προγραμματισμένα να γεμίσουν με καλεσμένους και υποψήφιους για τα πρώτα της Κινηματογραφικά Βραβεία, τα κόκκινα χαλιά που θα μαρκάρουν την κάθοδο προς την αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής.

    Το Movies for the Masses είχε προγραμματίσει να πιάσει τον παλμό της Ακαδημίας και να σου σερβίρει στην οθόνη τις προβλέψεις των ίδιων των ψηφοφόρων για το ποιοι θα σηκώσουν τα αγαλματίδια, αλλά το ΔΣ της Ακαδημίας, αφού κόντεψε να μας ακυρώσει προκαλώντας χρονοτριβές, φρόντισε να το μπλοκάρει κιόλας, συνιστώντας [sic] στα μέλη της να απέχουν, «για να μην προκληθεί σύγχυση», επειδή θεώρησε ότι είτε η Ακαδημία, είτε εσύ ο αναγνώστης, είτε και οι δυο σας, δεν μπορείτε να κάνετε τη διάκριση ανάμεσα στην Πρόθεση Ψήφου (που ουδόλως μας ενδιέφερε) και στην Παράσταση Νίκης (που προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε).

    Οπότε αναγκαστήκαμε να σηκώσουμε τα τηλέφωνα και να ενοχλήσουμε μερικούς ανθρώπους, για να μυρίσουμε, λίγες ώρες πριν τις πρώτες δημόσιες εξετάσεις, το κλίμα που επικρατεί στην Ακαδημία. Μια Ακαδημία που γεννήθηκε, όπως θα θυμάσαι, από τους Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη, και προσπαθεί έκτοτε να απενδυθεί «της ταπεινής της καταγωγής της, για να φορέσει θεσμικό κοστούμι» όπως σημείωσε επιφανές μέλος της, «σαν παιδί που προσπαθεί να ανεξαρτητοποιηθεί και να ορθοποδήσει, απέναντι σε μια υπερπροστατευτική μάνα που προσπαθεί σχεδόν υστερικά να το χειραγωγήσει», όπως το έθεσε ιδρυτικό μέλος της Ακαδημίας και μέλος της Ομίχλης, απαντώντας σε ερώτηση για την γενικότερη δυσθυμία που φαίνεται να επικρατεί ανάμεσα στις σχέσεις των δυο ομάδων.

    Ωστόσο, η αδράνεια της Ακαδημίας, που πρωτοσυστήθηκε ως οργανισμός με στόχο να γίνει κύριος ομιλιτής της Πολιτείας σε θέματα του κινηματογράφου, έχει προκαλέσει απογοητεύσεις και αμηχανία στα μέλη της, που αδημονούν να δουν δραστηριοποίηση στα ζητήματα και τα αιτήματα του κινηματογραφικού χώρου. «Δεν φτάνουν τα βραβεία, η Ακαδημία πρέπει να παίρνει κι άλλες πρωτοβουλίες», σημειώνει συνομιλητής του MFTM, διευκρινίζοντας ότι δεν μιλά βεβαίως για ζητήματα συνδικαλιστικά, αλλά σίγουρα για θέματα που δυσκολεύουν την ανάπτυξη του χώρου, τον οποίον έχει δημιουργηθεί για να προωθεί.

    Πληροφορίες λένε ότι κάτι τέτοιο ενδέχεται να γίνει στην ίδια την τελετή, στην οποία μέλη της Ακαδημίας με τα οποία επικοινωνήσαμε, σημειώνουν ότι περισσότερη σημασία απ’ το ποιοι θα βραβευθούν, έχει το «τί θα ειπωθεί, πώς θα ειπωθεί και πού θα οδηγήσει». Ρόλο όμως παίζει και το ποιος θα είναι εκεί για να το ακούσει, αφού σύμφωνα με συνέντευξη που παραχώρησε ο γραμματέας της Ακαδημίας, Δημήτρης Αθανίτης, στον Νέστορα Πουλάκο για τον ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο, εξ όσων γνωρίζει, στην τελετή δεν θα παρευρεθεί ούτε ο Υπουργός Πολιτισμού (και Τουρισμού), κος Γερουλάνος (που λείπει ταξίδι για δουλειές), ούτε κανένας άλλος εκπρόσωπος του ΥΠΠΟ (και Τουρισμού).

  25. verbal said

    Ένα ΥΠΠΟ (και Τουρισμού) που «δεν έχει κανένα έργο να επιδείξει για τον κινηματογράφο», όπως επεσήμαναν όλοι οι Ακαδημαϊκοί που ενοχλήσαμε, κι έχει ξαπλώσει στο στρωματάκι του ενός με ενάμιση εκατομμυρίου ευρώ που τους εξοικονόμησε η Ομίχλη, βγάζοντάς τους απ’ τα έξοδα τόσο της τελετής των Κρατικών του περασμένου Νοέμβρη (και των εξόδων διακίνησης και διαμονής υποψηφίων και καλεσμένων), όσο κι απ’ τα χρηματικά έπαθλα που συνόδευαν τα Κρατικά (που φτάνουν τα 700 χιλιάδες ευρώ). Χρήματα που «ο δημιουργός τα χρειαζόταν και τα υπολόγιζε», διευκρινίζει παραγωγός και μέλος της Ακαδημίας και τα οποία «η ιδέα είναι ότι έχουμε ζητήσει και ως Ακαδημία και ως Ομίχλη», σημειώνει επιφανές μέλος και των δύο «να πάνε κατευθείαν στην παραγωγή --ούτε καν στους βραβευθέντες, όπως γινόταν στα Κρατικά». Η κίνηση των κινηματογραφιστών να αρνηθούν τα χρήματα «θεωρώντας εκ προοιμίου ότι το [Ελληνικό] Κέντρο [Κινηματογράφου] θα κάνει καλή χρήση», ήταν μια «συμβολική κίνηση», όμως τώρα «το μπαλάκι είναι στην Πολιτεία», η οποία «δεν είναι έτοιμη, ή πρόθυμη, να διαχειριστεί αυτήν την κατάσταση», σημειώνει έτερος Ακαδημαϊκός, συμπληρώνοντας συνάδελφό του η οποία υπογραμμίζει ότι «αν [ο κος Γερουλάνος] είχε φιλότιμο και τον ενδιέφερε ο πολιτισμός, έπρεπε με το καλημέρα να τα είχε βάλει στο καλάθι του Κέντρου». Όμως αυτά είναι θέματα «συνολικής παιδείας», συνεχίζει συνομιλητής μας.

    Όπως «θέμα συνολικής παιδείας» χαρακτήρισε και τον τρόπο που διαχειρίστηκε το σώμα των ψηφοφόρων της Ακαδημίας, τη λίστα των ταινιών που ετέθησαν στη διάθεσή του για το στάδιο των υποψηφιοτήτων, όταν τον ρωτήσαμε για το παράδοξο οι ταινίες του Γαβρά και του Podeswa, με τεχνικές, αν μη τι άλλο, αρετές, σαφώς υψηλές, να μην καταφέρνουν να φτάσουν στις τριάδες (εξαιρουμένης της υποψηφιότητας του Νίκου Κυπουργού, ο οποίος είναι, παρεμπιπτόντως, Έλληνας). «Αυτό είναι εντυπωσιακό», σημείωσε πολυβραβευμένη σκηνοθέτις, υποθέτοντας ότι «ίσως επειδή είναι η πρώτη χρονιά που δίνονται τα βραβεία, έγινε στήριξη της εγχώριας παραγωγής» από την συλλογική συνείδηση της Ακαδημίας. «Το σωστό όμως είναι να μένουμε αντικειμενικοί, καθόλου εθνοκεντρικοί, και κριτήριό μας να είναι η ποιότητα της ταινίας και όχι το διαβατήριό της», καταλήγει.

    Κάτι για το οποίο πρέπει η Ακαδημία να αναρωτηθεί την επαύριο της τελετής, είναι και η αίσθηση της χαμηλής συμμετοχής στην ίδια τη διαδικασία της ανάδειξης των υποψηφιοτήτων. «Έχω ακούσει κι εγώ και είναι κάτι που συζητιέται, ότι δεν ήταν επαρκής η συμμετοχή», επισημαίνει μέλος, «θα μπορούσε όμως η Ακαδημία --και δεν νομίζω ότι πρέπει να είναι κρυφό αυτό-- να πει πόσοι είναι αυτοί που ψηφίσανε», τονίζει μια απ’ τους συνομιλητές μας, συμπληρώνοντας ότι «όταν κάποιος δέχεται να γίνει μέλος της Ακαδημίας, θα έπρεπε να έχει το φιλότιμο και την ευσυνειδησία να δει τις ταινίες και να τις ψηφίσει». «Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε πόσοι ψηφίσανε», καταλήγει, στοιχεία όμως που είναι δεσμευμένα από την υπεύθυνη για τη μυστικότητα και τη νομιμότητα της ψηφοφορίας συμβολαιογράφο, και διαθέσιμα σε όποιον έχει έννομο συμφέρον, τουτέστιν στους υποψηφίους.

  26. verbal said

    Υποψήφιοι που είναι, όπως και να ’χει, στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος σήμερα, μιας και όλοι οι συνομιλητές μας, κι εμείς μαζί τους, συμφωνούμε ότι η αποψινή είναι μια βραδιά με πολλή, δύσκολη και πιεστική δουλειά πίσω της, τεράστια προσπάθεια για να στηθεί και έλλειψη εμπειρίας και τεχνογνωσίας αρκετή για να δικαιολογεί τα όποια λάθη και παραλείψεις και να απαιτεί την ελαστικότητα που μας κάλεσε να επιδείξουμε ένας από τους ανθρώπους που μας μίλησε. Κι όσο κι αν «πρέπει να είναι μια τελετή που θα καταγγείλει και θα καυτηριάσει την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος του Κράτους για τον πολιτισμό και τον κινηματογράφο», πρέπει να είναι και μια γιορτή του ελληνικού κινηματογράφου και των δαρβινικής φύσεως αντοχών, που επιδεικνύουν οι άνθρωποι που επιμένουν να τον κάνουν.

    Αλλά επειδή ξέρω ότι αυτό που σ’ ενδιαφέρει είναι τα προγνωστικά, κι αφού διάβασες καμιά χιλιάρα λέξεις για να φτάσεις ως εδώ, σημείωσε ότι η μεγάλη ανατροπή θα έρθει αν στις μεγάλες κατηγορίες (μοντάζ, σκηνοθεσίας, και πιθανότατα ταινίας) δεν βαρεθείς ν’ ακούς το όνομα του Πάνου Χ Κούτρα και της Στρέλλας του, αν τα τεχνικά (κοστούμια, ήχους, μακιγιάζ) δεν τα μαζέψει η Ψυχή Βαθιά κι αν δεν αναγνωριστούν τόσο η δύναμη του Κυνόδοντα να μας εκπροσωπεί με αξιώσεις στο εξωτερικό (πρόταση για Όσκαρ), αλλά και το ντεμπούτο του Βαρδή Μαρινάκη και η εξωπραγματική φωτογραφία του, που έφερε και τον Marcus Waterloo ως μόνο αλλοδαπό στις λίστες των υποψηφιοτήτων. Απο ‘κει και πέρα, στις ερμηνείες πιθανότατα θα αναγνωριστούν το βραβείο του Καφετζόπουλου στο Λοκάρνο, η βαρύτητα της Θεοδώρας Τζήμου στην κοινότητα των ηθοποιών και η κληρονομιά του Κώστα Βουτσά (αν δεν τον βλάψει το split της διπλής υποψηφιότητας), ενώ δεν αποκλείεται και η Ακαδημία Πλάτωνος να τσιμπήσει το βραβείο σεναρίου. Όσο για το τέλος της βραδιάς, αν για κάτι είναι σίγουροι όλοι οι άνθρωποι που μιλήσαμε, αυτό είναι το split ανάμεσα στην Καλύτερη Ταινία και την Πρόταση για Όσκαρ, με το ένα να πηγαίνει στην Στρέλλα και το άλλο στον Κυνόδοντα. Αλλά για το ποιο θα πάει πού, αυτό θα φανεί κι απ’ το momentum που θα σχηματιστεί, όταν αρχίσουν ν’ ανοίγουν οι φάκελοι. Γι’ αυτό μείνε συντονισμένος εδώ, για να έχεις ανταπόκριση από το μακελειό. Αν πιάνει στο Μέγαρο το κινητό.

  27. verbal said

    Με λόγο στακάτο κ πολιτικό, καλωσόρισε ο Τάσος Μπουλμέτης τα μέλη της Ακαδημίας στην πρώτη της δημόσια εκδήλωση, εκδήλωση που εγκαινίασε ο Πέτρος Νούσιας, παίρνοντας το πρώτο βραβείο στην ιστορία του θεσμού, για τα ειδικά εφέ του Κακού στην Εποχή των Ηρώων. Η Στρέλλα ξεκίνησεωτο μέτρημα με το βραβείο μακιγιάζ κ συνέχισε με τα κοστούμια κ τη σκηνογραφία, αφήνοντας ήχο κ μουσική για την Ψυχή Βαθιά.

    Ο Κυνόδοντας έκανε πριν λίγο το ξεκίνημά του με το βραβείο μοντάζ, βασικό για την εξέλιξη της βραδιάς, ενώ ο Marcus Waterloo έγινε ο πρώτος μη Έλλην βραβευθής για την φωτογραφία του Μαύρου Λιβαδιού.

  28. verbal said

    Το παραπάνω σχόλιο (για τα πρώτα βραβεία), χρησιμοποιήθηκε ως βάση για το Live Coverage που θα είδες φαντάζομαι στη θεματική ανακύκλωση της πρώτης σελίδας, και μας προέκυψε απ' τη διαπίστωση ότι εντός του Μεγάρου δεν έπιαναν τα κινητά, αλλά έπιαναν τα wi-fi.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.