Νύχτες Πρεμιέρας 2008: Τα βραβεία


Χωρίς λαμπερά κουμπιά στα πουκάμισα των ομιλητών, αλλά με προβολείς στραμένους στη σκηνή του Αττικόν στις τελετές έναρξης και λήξης φέτος και μάλιστα τους ομιλητές να προβάλλονται και στην οθόνη για το αξιαγάπητο ψυχεδελικό εφέ, μάλλον φαίνεται πως κάποιος μας διάβαζε πέρυσι (εκτός απ’ το να βλέπει τα βίντεό μας), κι αν και προκάλεσε μουρμούρες μπλοκάροντας τις κάρτες των δημοσιογράφων για να ανοίξει θέσεις στο κοινό (και να ξεπεράσει τους πονοκεφάλους των logistics στις προκρατήσεις), το φεστιβάλ φέτος απέφυγε και τις γκρίνιες για τις καθυστερήσεις καταφέρνοντας να τις εξαλείψει, και μάλλον άκουσε τα καντήλια των θεατών, όταν απέσυρε κάπου στα μισά του, την επίθεση των επαναλαμβανόμενων διαφημιστικών του μεγάλου χορηγού του, επιβεβαιώνοντας ότι είναι φεστιβάλ κοινού. Και με όχι πρωτοκλασάτα μεν, αλλά φουλ ενδιαφέροντα ονόματα στους καλεσμένους του, έκανε την 14η έκδοσή του, εκτός από ομαλή εντός, και αξιομνημόνευτη εκτός των αιθουσών, με τον Joe Swanberg, τον Julian Temple και τον (φραγκοφονιά, ή βιοπαλαιστή, όπως θες το παίρνεις) Bill Plympton να προσφέρουν τα καλύτερα πάνελ της ιστορίας του, ή τουλάχιστον απ’ όσα έχω πετύχει στα δυοτρία χρόνια που τα κάνει συνειδητά.

Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις, όπως το blog, τα βίντεο κι οι συνεντεύξεις που υπολειτούργησαν εγκληματικά και στο site του φεστιβάλ και σ' εκείνο που αναφέρει στους διοργανωτές, αλλά δεν θα τους το κρατήσουμε μανιάτικο, για να 'χουμε κι εμείς δουλειά να κάνουμε. Κι αν είχε καταφέρει να ξεπεράσει και την φετινή κακή σοδειά ταινιών, που έχει βασανίσει και πολύ σημαντικότερα φεστιβάλ απ’ του λόγου του (κι απ' τα οποία αντλεί ταινίες για το πρόγραμμά του, βασικά), θα μιλούσαμε και για θαύμα, αντί να κουβαλιόμαστε από αίθουσα σε αίθουσα κυνηγώντας συμπαθείς μετριότητες, όποτε αποφασίζαμε να αποφύγουμε τους πιο μεγάλους τίτλους. Απ' αυτά τα συμπαθητικά πάντως, η Rumba που είχε φτιάξει από νωρίς το buzz της σε κοινό και δημοσιογράφους, κέρδισε το βραβείο των πρώτων, μαζί με το ασαφών κριτηρίων αντίστοιχο του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων, ενώ η Sita Sings the Blues που είχε φτιάξει το δικό της buzz πριν καν ακόμη σηκωθεί η αυλαία του φεστιβάλ, πήρε από την επιτροπή νέων, το βραβείο σεναρίου για την animated εκδοχή της ραμαγιάνας της Valmiki. Επίσης σε βραβευμένη απ' το χρόνο ιστορία, και αναπτυγμένη σε σενάριο στο σχετικό workshop στη Νίσυρο μάλιστα, πήγε το βραβείο σκηνοθεσίας, που έδωσε η επιτροπή στο Absurdistan, μια χαριτωμένα παραμυθένια αλλά κομματάκι κουραστικά επαναλαμβανόμενη εκδοχή των αριστοφανικών Ορνίθων της αριστοφανικής Λυσιστράτης. Η Χρυσή Αθηνά Καλύτερης Ταινίας πήγε στο, βραβευμένο για τη φωτογραφία του και τιμημένο με Μέγα Βραβείο Επιτροπής στο Sundance, σουηδικό Ping-pongkingen, για γεματούλη 16χρονο, που πάει σαν το μπαλάκι του πινγκ-πονγκ απ’ το δυσλειτουργικό οικογενειακό του περιβάλλον, στο δύσκολο σχολικό του.



17 Responses so far.

  1. Loucretia said

    εξαιρετο (οπως παντα) το βιντεο...


    (και το γιλεκακι επισης) ;-)

  2. cheaptalk said

    Εδώ πιο πάνω ήταν ένα ανώνυμο σχόλιο που μας έλεγε άσχετους, με αυτό το κακιασμένο στιλάκι που οι περισσότεροι ξέρουμε, χρησιμοποιώντας σαν αφορμή το μπέρδεμα Ορνίθων και Λυσιστράτης στο κείμενο. Το 'σβησε o verbal, μισοεπανορθώνω μιας και ποτέ δε σβήσαμε άλλο που να υποδείκνυε λάθος, όποιος είναι σχετικός ξέρει ότι τέτοια μπερδέματα συμβαίνουν, και η αλήθεια είναι ότι ο συγκεκριμένος τσαπατσούλης έχει κάνει και χειρότερα, κι έχω μια ευθύνη κι εγώ, αφού μπούχτισα και ψιλοσταμάτησα να του διορθώνω τα θέματα εδώ και πολύ καιρό :p

  3. verbal said

    Αν ξέρεις το 48 Hour Film Project της Αθήνας από πέρσι, πιθανότατα θα είναι είτε ως αφελώς σαλατιασμένα κακοστημένη διοργάνωση, είτε ως πιασάρικη αρπαχτή, όπου ομάδες κινηματογραφιστών καλούνται να δημιουργήσουν μια ταινία μικρού μήκους υπό συγκεκριμένους περιορισμούς μέσα σε 48 ώρες, και η οποία κατάφερε να μαζέψει πέρσι, στην πρώτη της χρονιά, κάτι πάνω από μια κατοστάρα ομάδες (2.500 ταλέντα) και να σπάσει όχι μόνο το ρεκόρ συμμετοχών, αλλά και παραπόνων της διοργάνωσης, που έχει branches σε διάφορες χώρες ανά την υφήλιο.

    Πέρσι, η διοργάνωση ήταν στημένη από ένα Ελληνοϊταλό που είχε παρατήσει το Φραγκίσκος Βιτάλης για χάρη του Francesco Vitali και άφησε τη θητεία του ως δημοσιογράφος της γκλαμουριάς στην Ελλάδα, για να πάει να ζήσει τη γκλαμουριά στην Αμερική ως ηθοποιός, κυρίως του θεάτρου, όπου και κατάφερε, προφανώς, να προσθέσει στο βιογραφικό του στο imdb, την εκθαμβωτική ατάκα "Best friend of Ivana Trump" (!) (εφάμιλλη του "He adores his dog. His dog's name is Dolce") και να γυρίσει μετά στην ημεδαπή, ως κάτοχος του franchise του 48HFP για Ελλάδα και Κύπρο.

    Μετά τις ιστορίες φρίκης που κυκλοφόρησαν για τις ατασθαλίες που σημειώθηκαν πέρσι, κυρίως στη διαδικασία υποβολής των ταινιών στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού, φέτος το θεσμό πήρε υπό την αιγίδα του το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας (με επικεφαλής τον Ορέστη Ανδρεαδάκη), το οποίο έβαλε στο παιχνίδι το MEGA (που γιορτάζει τα 20 χρόνια του κι ανέλαβε να προβάλει στο πρόγραμμά του τις 4 καλύτερες ταινίες που θα προκύψουν απ' το διαγωνισμό) κι έφερε και μια μουράτη κριτική επιτροπή (που περιλαμβάνει τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Γιάνναρη και τον παραγωγό Παναγιώτη Παπαχατζή των Αργοναυτών). Παράλληλα, η AV που υποστήριζε και πέρσι τη διοργάνωση, βάζει φέτος 5.000 ευρώ ως έπαθλο για την ταινία που θα αναδειχθεί ως η καλύτερη, την οποία, μαζί με τις δύο από κάτω της, η εταιρεία θα προβάλει μπροστά από μεγάλου μήκους ταινίες, πανελλαδικά. Επιπλεόν, η πρώτη ταινία θα σταλεί στο φεστιβάλ του Filmapalooza, ενώ θα διεκδικήσει και συμμετοχή σε ένα σχετικό πρόγραμμα των Κανών.

    Τα ανεβασμένα, σε σχέση με πέρσι, έπαθλα και η πεσμένη (στο μισό, αν δεν κάνω λάθος) τιμή συμμετοχής, δεν φαίνεται ωστόσο να έχουν προσελκύσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού σήμερα ανακοινώθηκε άλλη μια παράταση στην ημερομηνία λήξης συμμετοχής (η τέταρτη, αν δεν έχω χάσει το μέτρημα), πράγμα που μπορεί να σημαίνει, ή ότι η διοργάνωση ξεφτιλίστηκε θανάσιμα πέρσι, ή ότι εξάντλησε όλους τους φερέλπιδες δημιουργούς της χώρας απ' την πρώτη της φορά. Όπως και να 'χει πάντως, αν σου περισσεύουν 175 ευρώ για συμμετοχή, η καινούρια παράταση σού δίνει χρόνο μέχρι τις 5 Ιουνίου, knock yourself out.

  4. verbal said

    Μετά την πέμπτη (ή έκτη, αν θυμάσαι καλύτερα το μέτρημα, πες) παράταση της διορίας για την δήλωση συμμετοχής, το δεύτερο 48 Hour Film Project της Αθήνας, είπε να βάλει μπρος τελικά, και την περασμένη Παρασκευή που ήταν το kick-off του, 87 ομάδες εμφανίστηκαν στο Δαναό να πάρουν τις αποστολές τους, αλλά απ' τη μια χωρίς τον Ορέστη Ανδρεαδάκη στην καλλιτεχνική δ/νση, που είχε επιλέξει τη μέρα της έναρξης, για να ανακοινώσει την παραίτησή του λόγω "καλλιτεχνικών διαφορών", και απ' την άλλη χωρίς την προϋπόθεση η ταινία που θα παρουσιάσουν οι διαγωνιζόμενοι, να έχει να κάνει με τη "Μυστική Ζωή των 20άρηδων", που είχε ανακοινωθεί ότι θα αποτελεί την υποχρεωτική θεματική ενότητα της διοργάνωσης.

    Η συγκεκριμένη θεματική, ήταν που είχε φέρει στο παιχνίδι και το MEGA ως χορηγό επικοινωνίας, που είχε την έμπνευση να συνδέσει τους 20άρηδες με την επέτειο των 20 ετών λειτουργίας του, σύνδεση που προφανώς είχε αφήσει να εννοηθεί ως κλειδωμένη ο κάτοχος των δικαιωμάτων του τίτλου της διοργάνωσης, (όχι Φραγκίσκος Βιτάλης, αλλά) Francesco Vitalli (κολλητός της Ivana Trump, όπως θα θυμάσαι που λέγαμε και λάτρης του σκύλου του, ονόματι Dolce), μέχρι να υπογραφούν οι συμβάσεις και να τούς ανακοινώσει ότι κάτι τέτοιο δεν θα επιτρεπόταν από τα κεντρικά της διοργάνωσης στην Αμερική. Το MEGA έμεινε έτσι κρεμασμένο, αλλά δεν έχει κρεμάσει ακόμη τους διαγωνιζόμενους, οι πέντε καλύτεροι απ' τους οποίους, μάλλον θα προβληθούν στο κανάλι, τουλάχιστον αν έχουν επιλέξει την προαιρετική πια κατηγορία. Φαντάζομαι.

    Απ' τις 87 ομάδες που έλαβαν μέρος, οι 24 αποκλείστηκαν λόγω μη έγκαιρης παράδοσης --ανάμεσα σ' αυτές ήταν και η ομάδα Rockfour απ' τη Σχολή Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, που έπεσε σε μποτιλιάρισμα στο Σχηματάρι, αναμενόμενα. Αλλά κι οι 60κάτι που τα κατάφεραν να φτάσουν στο Δαναό εγκαίρως, φαίνεται πως έχουν δρόμο να διανύσουν ακόμα, αφού χθες προέκυψε μπαράζ παραιτήσεων απ' το σύνολο της κριτικής επιτροπής, πλην του παραγωγού Παναγιώτη Παπαχατζή, όπως ανακοινώθηκε με ένα δηκτικό κείμενο της διοργάνωσης στη σελίδα της (το οποίο αποσύρθηκε λίγες ώρες αργότερα), αλλά και απ' τις Νύχτες Πρεμιέρας που έχουν μετατρέψει την αιγίδα τους σε ξεσκέπασμα.

    Ο λόγος, λέει το Δελτίο των Νυχτών, "η, ασυνήθιστα ακριβή, τιμή του εισιτηρίου στην τελετή λήξης στο «Παλλάς»: 50 και 25 ευρώ (!!!) τη στιγμή που όλες οι παρόμοιες εκδηλώσεις διαθέτουν εισιτήρια 3 έως 6 ευρώ. Ανεξήγητο θεωρήθηκε επίσης το γεγονός ότι ακόμη και οι συμμετέχοντες – διαγωνιζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν την ίδια τιμή. Το 48 HFP κατά δήλωσή του δεν προτίθεται να παραχωρήσει παρά μόνο ένα (1) δωρεάν εισιτήριο της τελετής λήξης για την κάθε ομάδα."

    Τα 50 και 25 ευρώ (που είναι στην πραγματικότητα από 10 έως 15, 20 έως 25 και 50 έως 60, ανάλογα με το πότε θα τα κλείσεις και τη θέση που θα καθίσεις (έναντι των λιγότερων από 10 που θα κοστίζει, πιθανώς, το εισιτήριο για τις βραδιές προβολής όλων των συμμετοχών στις 22 και 23 Ιουνίου στα Ster του Αγίου Ελευθερίου), δικαιολογούνται από τη διοργάνωση ως μίνιμουμ εισιτήριο που θα μπορούσαν να επιβάλουν, για να βγάλουν πίσω τα χρήματα που θα κοστίσει η μίσθωση του Παλλάς και κάτι προβολές και σαμπάνιες και χαλιά και κλαμπατζίμπαλα που έχουν ετοιμάσει για τη μεγάλη βραδιά λήξης της διοργάνωσης, που θα ξεκινά απ' τις 6 το απόγευμα και πρέπει να την παρακολουθήσεις ολόκληρη, χωρίς επιλογή να πας να δεις μονάχα αν θα κερδίσεις.

    Δικαιολογία κι εκβιασμός που, απ' ότι φαίνεται, ήταν αρκετά για να κάνουν τον Γιώργο Τσεμπερόπουλο να πάρει τη θέση του Κωνσταντίνου Γιάνναρη στην προεδρία μιας επιτροπής, που δεν έχει βρει ακόμη άλλα μέλη πέρα απ' τον εναπομείναντα Παπαχατζή, αλλά ανακοινώνεται απ' τη διοργάνωση, ήδη, ότι "αποτελείται από έμπειρα διακεκριμένα πρόσωπα του χώρου (παραγωγοί, σκηνοθέτες, Δ/ντες Φωτογραφίας, ηθοποιοί)".

  5. greekgaylolita said

    Οποιος ανακατευεται με τα Vitaloπιτουρα -σιγουρα- θα τον φανε οι κοτες(ελειψε αρκετα χρονια το χρυσο μου απο την ελλαδικη πιατσα και ξεχαστηκε τι ηταν. δημοσιογραφισκος-δημοσιοσχεσιτης κατηγοριας Παπανωτα, Νταβλα και κααατω.ειχε εκθρεψει τετοιους το New Channel(ε) και το καλλιτεχνικο τμημα του Εθνους ων ουκ εστι αριθμος:-)
    Cinema και Fr. Vitalis ειναι εννοιες ασυμβατες(μη τρελλαθουμε)

  6. verbal said

    Αστραπές, βροντές και γαμοσταυρίδια στόλισαν χθες την ατμόσφαιρα στα γραφεία των Νυχτών Πρεμιέρας, μετά από επιστολή του κολλητού της Ivana Trump, Franko Vitali την οποία αργότερα έστειλε, φιλικά, εν είδη αγωνιστικού καλέσματος, και στα μέλη του group του 48 Hour Film Project στο Facebook.

    "Εμείς κάνουμε ταινίες και ΟΧΙ... πόλεμο" είναι ο τίτλος του μηνύματος, που προειδοποιεί τους φίλος της διοργάνωσης για το "βρώμικο και ποταπό" δελτίο τύπου, που "έστειλε ο κύριος Ανδρεαδάκης προς όλες τις εφημερίδες και διαδικτυακούς τόπου [sic] ενημέρωσης", ο οποίος "με τις άκαρπες και λυπηρές του προσπάθειες, στοχεύει να με εξαναγκάσει να μπω στην διαδικασία να πέσω στο δικό του επίπεδο", αλλά με "τα ασύστολα ψεύδη, την συκοφαντία, την παραπληροφόρηση, και τις ελεεινές και ανυπόστατες μηχανορραφίες του, καταφέρνει απλά να έχει τον οίκτο" και μόνο του Franko.

    Το κείμενο είναι προφανώς το ίδιο που είχε στείλει και προσωπικά στον Ανδρεαδάκη ο Vitali χθες, αν κρίνεις απ' τα β' πρόσωπα που του ξεφεύγουν, του στυλ "προσβάλει ΑΥΤΟΣ ο ίδιος , πρώτα από όλα τον εαυτό του και σε ακόμη σημαντικότερο βαθμό το MEGA στο οποίο εργάζεσαι και καθόλου δεν σέβεσαι", αν και μετά το στόλισμα του Ανρεαδάκη, που έχασε την ευκαιρία να ζήσει "την υπέροχη ενέργεια και δημιουργική ροή των χιλιάδων που συμμετέχουν" γιατί "απλά δεν την άξιζε", η επίθεση στρέφεται κυρίως κατά των Νυχτών Πρεμιέρας που παρότι "έχουν κρατική επιδότηση και από τον Δήμο Αθηναίων και από το Υπουργείο Πολιτισμού και από τεράστιους χορηγούς οι οποίοι και διαθέτουν τεράστια κονδύλια [...] ΧΡΕΩΝΟΥΝ για τα εισιτήρια των προβολών τους", σε αντίθεση με το 48HFP Athens που "έχει διεθνές υπόβαθρο και κανονισμούς [...] και είναι καθαρά μία ιδιωτική πρωτοβουλία η οποία στηρίζεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε ανθρώπους σαν εσάς που αγαπάτε τον κινηματογράφο" και αν είχε "τις οικονομικές απολαβές από χορηγούς η είσοδος θα ήταν ελεύθερη για όλους".

    Η χειμαρρώδης επιστολή (σε τρία μέρη), που επαναλαμβάνει το πόσο καθαρή, διάφανη, τίμια, αξιέπαινη και γενικότερα γαμάτη είναι, κόντρα στις αντιξόοτητες, η διοργάνωση που τον περασμένο χειμώνα είχε γίνει ρεντίκολο με τις οργανωτικές ελείψεις, την απόσυρση της προσφοράς χρηματικών επάθλων και την ανικανότητά της να εξασφαλίσει τις διανομές που υποσχόταν στις πρώτες ταινίες (επειδή ήταν πολύ ιδιαίτερες), κάνει μια στάση για να αναφερθεί στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τον πρόεδρο του οποίο ο Vitali αναφέρει ότι παρακάλεσε προσωπικά "να στηρίξει τους νέους δημιουργούς και να διαθέσει ένα ποσό ΟΧΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ του φεστιβάλ , αλλά ως μία καλή ένδειξη ενδιαφέροντος ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΙΚΗΤΕΣ του φεστιβάλ με ένα χρηματικό έπαθλο, τιμής ένεκεν προς τους βραβευμένους αυριανούς μεγάλους δημιουργούς αυτής της χώρας", αλλά η απάντηση που έλαβε, ήταν "δεν έχουμε...". Το Κέντρο δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ότι αυτή η προσωπική παράκληση έλαβε ποτέ χώρα, αλλά ο Vitali συνεχίζει λέγοντας ότι "το 48 με την διαφανή διαδικασία του, την αξιοκρατία των ταλέντων του, και την δική σας δημιουργικότητα ΚΑΤΑΦΕΡΕ να ενοχλήσει πάρα πολύ τα γερασμένα, κουρασμένα παλικάρια από τις κλίκες της θολής κουλτούρας και τις καταπιεσμένες συντεχνίες του εγχώριου κινηματογραφικού καθεστώτος" κι αφού αναρωτηθεί αν "υπάρχει άλλο φεστιβάλ σε αυτήν την χώρα, που προωθεί με τόσο ζήλο και προγραμματισμό τους έλληνες [sic] σκηνοθέτες/δημιουργούς", κλείνει με ένα κάλεσμα: "Αδιαφορήστε για αυτούς όλους που προσπαθούν απεγνωσμένα να δηλητηριάσουν την καλή μας ενέργεια. Χαρίστε τους το κάρμα τους!!! Προσωπικά το χαρίζω όλο στον κύριο Ανδρεαδάκη και την παρεούλα του."

    Φυσικά, τίποτε απ’ όλα αυτά δεν έχει αναρτηθεί στη σελίδα της διοργάνωσης, η οποία παραμένει καθαρή και χαρούμενη.

  7. Anonymous said

    έχει κι εδώ Βιτάλη. διαβάστε.

    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 1996

    ΝΕΕΣ διαστάσεις παίρνει η διαμάχη Βάσιας Παναγοπούλου-Απόστολου Δοξιάδη μετά την παραπομπή της ηθοποιού στο εδώλιο του τριμελούς πλημμελειοδικείου για παρότρυνση σε τρίτους προς διάπραξη κακουργήματος και την αποκάλυψη ότι ο πρώην σύζυγός της διατηρούσε ομοφυλοφιλικές σχέσεις.

    Συγκεκριμένα παραπέμπεται με απευθείας κλήση στο εδώλιο του τριμελούς πλημμελειοδικείου Αθηνών η γνωστή ηθοποιός για την παρότρυνση σε δολοφονία του Απόστολου Δοξιάδη. Μαζί της παραπέμπτονται οι Παναγιώτης Παντουράκης, Νίκος Καλογεράς και Αντώνης Μαχαιρίδης. Επίσης και οι τέσσερις κατηγορούνται για σύσταση και συμμορία.

    Στο μεταξύ, συζητήθηκε χθες στο τμήμα ασφαλιστικών μέτρων η αίτηση της ηθοποιού η οποία ζητούσε να της δοθεί η επιμέλεια της 6χρονης κόρης τους Εμμας στην οποία μέχρι σήμερα έχει ο σύζυγός της και εκ του γεγονότος αυτού κινδυνεύει η ψυχική υγεία του παιδιού γιατί ο Δοξιάδης είναι ψυχικά άρρωστος και έχει ομοφυλοφιλικές τάσεις.

    Σε "γκέι μπαρ"

    Προς απόδειξη των ισχυρισμών της η Παναγοπούλου πρότεινε ως μάρτυρα τον καλλιτεχνικό πράκτορα Φραγκίσκο Βιτάλη.

    Ο μάρτυρας κατέθεσε πως γνώρισε την ηθοποιό τον Ιούνιο του 1995 και συνδέθηκε φιλικά μαζί της. Του είχε εκμυστηρευθεί τα προβλήματά της με τον πρώην σύζυγό της και του αποκάλυψε ότι ο Δοξιάδης είναι ομοφυλόφιλος και δεν μπορούσε έτσι να συνεχίζει το γάμο της μαζί του.

    Πρόσθεσε ότι του είχε πει σε ανύποπτο χρόνο πως είχε προτείνει στη σύζυγο του να ζήσουν συμβατικά αυτή δε δέχθηκε λέγοντας ότι τα πάντα αγοράζονται αυτό όχι. Την καταπίεζε και με εκβιαστικό τρόπο κατόρθωσε να της αποσπάσει το παιδί τους.

    Αναφερόμενος στην προσωπικότητα της Παναγοπούλου μίλησε για τις δωρεέν παραστάσεις σε ορφανοτροφεία καθώς και για τις δωρεές υπέρ των ορφανών παιδιών.

    Αναφερόμενος ο μάρτυρας στον Δοξιάδη είπε ότι τον γνώρισε το 1994 σε ένα "γκέι μπαρ" και εκεί τον συναντούσε συχνά. Σε κάποια συνάντηση, ο Δοξιάδης του εκμυστηρεύθηκε, πως είχε δύο φύσεις, ότι του αρέσουν πιο πολύ, δηλαδή, οι άνδρες, παρά οι γυναίκες και ότι προσπάθειά του είναι να κρύψει τη δεύτερη φύση του,για να μην εκτεθεί, επειδή ο Δοξιάδης του πέταξε για αντάλλαγμα κάποια χρήματα, αυτός θύμωσε και αρνήθηκε να τον ξανασυναντήσει.

  8. cheaptalk said

    Θα παρακαλούσα οι.. ερμμ.. μαρτυρίες χαρακτήρα για τον Vitali να μείνουν σε όσες έχουν ήδη δημοσιευτεί παραπάνω.

  9. Anonymous said

    όπως θέλετε.

    παρεμπιμπτώντος το κείμενο από πάνω είναι από την εφημερίδα Μακεδονία και αλιεύθηκε (με παραδειγματκή ευκολία) στο διαδίκτυο.

    ερώτηση: γιατί το link http://mftm.blogspot.com/2008/09/www.francescosworld.com

    δεν οδηγεί πλέον πουθενά;

  10. cheaptalk said

    Το να βάζουμε λινκ στα θέματα, και ειδικά στα σχόλια, είναι μια ατελείωτη και καταβασανιστική διαδικασία, ειδικά επειδή, ευνόητα, έχουμε να προσέξουμε κι ένα σωρό άλλα παράλληλα. Παρολαυτά, είναι και ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία φυσικά, οπότε συγγνώμη για το λάθος, το link δεν οδηγούσε ποτέ σε σχετικό θέμα εδώ, και το σωστό είναι
    http://www.francescosworld.com/

  11. verbal said

    Με τρία νέα βραβεία, ελληνικού ενδιαφέροντος, σκοπεύουν να σημαδέψουν την τρίτη πενταετία της ζωής τους οι Νύχτες Πρεμιέρας, που θα γιορτάσουν τη 15η έκδοσή τους από τις 16 έως τις 27 Σεπτεμβρίου.

    Συγκεκριμένα, το βραβείο για πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη θα διεκδικήσουν όσοι Έλληνες σκηνοθέτες έχουν μεγάλου μήκους ντεμπούτο με "τουλάχιστον μία δημόσια προβολή με εισιτήριο σε κινηματογραφική αίθουσα ή κινηματογραφικό φεστιβάλ σε οποιοδήποτε σημείο της ελληνικής επικράτειας από την 1η Σεπτεμβρίου 2008 έως τις 31 Αυγούστου 2009", με τις δύο λεπτομέρεις του "κινηματογραφική αίθουσα" και "κινηματογαφικό φεστιβάλ" να ανοίγουν το πεδίο των βραβεύσιμων και σε αυτούς που πήγαν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε όσους το απέφυγαν και βγήκαν στις αίθουσες μετά (όπως, λόγου χάρη, ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος του Bank Bang).

    Αντίστοιχα, δύο βραβεία πρωτοεμφανιζόμενων ηθοποιών (άνδρα και γυναίκας), θα διεκδικήσουν ηθοποιοί που "ξεχώρισαν για τις ερμηνείες τους συμμετέχοντας για πρώτη φορά σε οποιαδήποτε ελληνική ταινία μεγάλου μήκους" στο ίδιο διάστημα και με τις ίδιες προδιαγραφές προβολής.

    Τα βραβεία θα απονείμει "πολυμελής ανεξάρτητη κριτική επιτροπή από άτομα κύρους όλων των ειδικοτήτων του κινηματογράφου", η οποία "συστήνεται αυτές τις μέρες". Το φεστιβάλ θέλει τα βραβεία να συνοδεύονται κι από μπουναμάδες, και "βρίσκεται σε επαφή με δημόσιους φορείς και ιδιωτικούς χορηγούς οι οποίοι επιθυμούν να στηρίξουν αυτά τα βραβεία".

    Είναι ν' αναρωτιέται κανείς αν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Πολιτισμού θα σπεύσουν να βάλουν τα λογότυπά τους στη λίστα των χορηγών που θα στηρίξουν τα παραπάνω βραβεία, τη στιγμή που κάνουν επιδείξεις αδράνειας πάνω στο σκοινί που τους τέντωσαν πριν λίγους μήνες οι Έλληνες δημιουργοί, με το εμπάργκο τους.

    Στο μεταξύ, βέβαια, εξακολουθεί να ακούγεται η μουρμούρα για την επιθυμία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης να προσεγγίσει τους δημιουργούς που θα απέχουν απ' τα Κρατικά Βραβεία, για να τους πείσει να προβάλουν τις ταινίες τους στη Θεσσαλονίκη, σε ειδικό, εκτός συναγωνισμού τμήμα, όμως, απ' όσο φτάνουν τα αυτιά μου, επίσημα η προσέγγιση δεν έχει γίνει ακόμη, κι έτσι, οι Νύχτες μάλλον απειλούν ν' αφήσουν τους βόρειους με δευτεροτριτάντζες, στην καλύτερη, αφού έχουν προχωρήσει σε επαφές "και με άλλους Έλληνες δημιουργούς, οι οποίοι έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να προβάλλουν τις ταινίες τους στο φεστιβάλ [...] το οποίο πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να ανακοινώσει όλους τους ελληνικούς τίτλους της φετινής διοργάνωσης".

    Μέχρι τότε, πάντως, αρκείται στο να αποκαλύψει (επιτέλους) την πρώτη παγκόσμια του Κακού στην Εποχή των Ηρώων, αλλά και την πρώτη πανελλήνια της τελευταίας ταινίας του Πάνου Κούτρα, Στρέλλα (που μετά το Βερολίνο, βολτάρει σε διάφορα φεστιβάλ ανά την υφήλιο), η οποία θα προβληθεί παρέα με το ντεμπούτο του ιδίου, την Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά, σε επετειακή επανάληψη της παγκόσμιας αποκάλυψής του, στο ίδιο φεστιβάλ, πριν μια δεκαετία.

    Η ανακοίνωση του Δελτίου Τύπου συνεχίζει μιλώντας για "είκοσι ταινίες […] που ο χρόνος απέδειξε ότι αξίζουν τον χαρακτηρισμό cult" με κόπιες "χαμένες στο χρόνο” και αφιερώματα σε πρωτοπόρους Ευρωπαίους, αλλά καταλαβαίνεις ότι στ' αλήθεια η βόμβα της ανακοίνωσης είναι ότι οι Νύχτες, αν τους κάτσει καλά, δεν αποκλείεται να καταφέρουν στην πράξη, αυτό που είχε η πρόταση Γαβρά στα ευχολόγια: να ξεκινήσει να φέρνει το πανόραμα του ελληνικού κινηματογράφου στην Αθήνα, εξαναγκάζοντας τα Κρατικά να κατέβουν στο Μέγαρο της Βασιλίσης Σοφίας.

  12. verbal said

    Έτσι για να κλείσουμε το θέμα μιας και το ’χαμε ανοίξει για πρώτη φορά φέτος και μάλλον κατά λάθος, η 2η διοργάνωση του 48 Hour Film Project, ολοκληρώθηκε προχθές με την επικών προδιαγραφών τελευταία μέρα του στο Παλάς, που κορυφώθηκε με την «λυπηρή τελετή απονομής», όπως την περιγράφει ο διαγωνιζόμενος Άλκης Σδούγκος, που μάς αναφέρει ότι, «η συντριπτική πλειοψηφία όσων βρέθηκαν εκεί είχε αγοράσει εισιτήρια στον εξώστη που ήταν τα φθηνότερα [και] αναγκάστηκαν πριν την απονομή να μάς κατεβάσουν όλους κάτω για να γεμίσει στο 1/3 η πλατεία».

    Ο Άλκης Σδούγκος, ασχολείται με την παραγωγή στην εταιρία ART Productions, την οποία και εκπροσώπησε στο φετινό 48 HFP, και ήταν απ’ τους λίγους παρόντες στην τελετή απονομής. Aπό τις ομάδες που έλαβαν μέρος, «παραβρέθηκαν οι λιγοστές που ήταν υποψήφιες για κάποια κατηγορία», σε μια βραδιά όπου «η ανογρανωσιά ήταν απίστευτη, έπεφταν λάθος βίντεο ή αργούσαν» και «οι απονεμητές δεν ήξεραν πως να φύγουν από τη σκηνή». Μπορείς, άρα, να πεις, ότι στην ανεπάρκεια του στησίματος η διοργάνωση στην δευτερη απόπειρά της ήταν συνεπής, όπως φαίνεται να ήταν και στις ευκαιρίες στους νέους και την αποκόλληση από κλίκες που ευαγγελίζεται.

    Σε ανταλλαγή επιστολών με τον γενικό δερβέναγα του 48HFP, Francesco Vitali, ο Σδούγκος αναφέρεται στο πώς «το 48 δε μπόρεσε να ξεφύγει από τη λογική να μοιράζει τα βραβεία σε 3 - 4 μεγάλες εταιρίες παραγωγής και όχι σε νέους κινηματογραφιστές με ψυχή και ταλέντο» και συνεχίζει λέγοντας ότι «ήταν λυπηρό να βλέπεις να απονέμονται βραβεία σε ομάδες [...] που ό,τι είχαν να πουν ήταν με βρισιές [...] να βλέπεις 22 βραβεία να απονέμονται όχι σε 60 διαγωνιζόμενες ταινίες, όχι σε 50», αλλά, «με ελάχιστες εξαιρέσεις σε 3 με 4», η πιο κερδισμένη απ’ τις οποίες, ήταν η ταινία που σπονσοράρισε η, εδραιωμένη εδώ και χρόνια στο χώρο της παραγωγής διαφημιστικών, βιντεοκλίπ και λοιπών κατά παραγγελίαν εμπορικών μικρού μήκους δουλειών, εταιρία παραγωγής STEFI.

    Φυσικά ο Βιτάλης απορρίπτει κάθε είδους συμπάθεια προς εταιρίες και μοιράζεται μια σπιθαμή σοφίας λέγοντας ότι «to festival afto einai anikto se epaggelmaties ke erasitexnes. o kaliteros ke o pio organomenos kerdizei. Opos akrivos ke stin zoi» κι ύστερα, αντί να το υπερασπιστεί και να υπονοήσει ότι υπάρχει λόγος που οι ερασιτέχνες δεν έχουν γίνει επαγγελματίες, κάνει κωλοτούμπα λέγοντας ότι «ποτέ καμία εταιρία STEFI S.A, δεν συμμετείχε στο φεστιβάλ» και «το ότι μία ομάδα έλαβε τον εξοπλισμό και την υποστήριξη την τεχνική από την συγκεκριμένη εταιρία, αυτό δεν καθιστά την STEFI συμμετέχοντα του διαγωνισμού», που είναι σα να λες πως τα παγωτά της Algida δεν έχουν καμία σχέση με τη Nestle, κι ας έχει τη στάμπα της στις συσκευασίες.

    Όπως είχε «καθαρή αναφορά της εταιρίας στους τίτλους τέλους», σύμφωνα πάλι με τον Σδούγκο, η ταινία της ομάδας Blind Mice που με... τον εξοπλισμό της STEFI, πήρε 9 απ’ τα 20 βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Καλύτερης Ταινίας. Η ομάδα Oniroksis, πήρε 2 βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Runner Up καλύτερης ταινίας, ενώ δεύτερη Runner Up ταινία βγήκε η συμμετοχή της ομάδας Oxymoron του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου.

    «Φωτεινή εξαίρεση» για τον άτυπο ανταποκριτή μας, ήταν «το βραβείο κοινού που πήγε σε μια ανεξάρτητη φρέσκια ομάδα νέων παιδιών που έκαναν μια πολύ καλή βουβή ταινία», αλλά προφανώς το highlight της βραδιάς, ήταν τρία βραβεία που «δόθηκαν παράξενα σε μια άγνωστης προέλευσης ομάδα [την AKYRA], που ενώ έκανε το προεραιτικό θέμα του MEGA, όταν το κανάλι τους ανέβασε στο βήμα να τους δώσει το βραβείο είπαν ‘γαμιέται το μέγκα’, στο επόμενο βραβείο είπαν ‘γαμιέται το μέγκα, η Ελληνική Αστυνομία και το Παλλάς που είναι ακριβό’» κι όταν ανέβηκαν να πάρουν το τρίτο «το κοινό απο κάτω φώναζε ‘πες μας ποιος γαμιέται τώρα’». Που υποθέτω θα μπορούσε να είναι και το σλόγκαν για το 48 στην επόμενη διοργάνωσή του.

  13. verbal said

    Τις ταινίες έναρξης και λήξης και τους δυνατούς τίτλους που θα μοιράσει ανάμεσα, ανακοίνωσε χθες επίσημα στον ανταποκριτή μας, Δελτίο Τύπου, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, που για την επετειακή 15η διοργάνωσή του, αφαίρεσε την Conn-X απ' τη μαρκίζα του.

    Ανοίγοντας με το αγαπημένο του κοινού του Sundance, An Education και κλείνοντας με τον αγαπημένο του Φεστιβάλ, Pedro Almodovar και το Los Abrazos Rotos του, οι Νύχτες Πρεμιέρας θα ντεμπουτάρουν στο κοινό τους ηχηρούς τίτλους της σαιζόν που καλωσορίζουν, όπως ο φετινός Χρυσός Φοίνικας του Michael Haneke, Das Weisse Band, τα επίσης Κανωνιώτικα Taking Woodstock και Fish Tank των Ang Lee και Andrea Arnold αντίστοιχα, αλλά και τα πιο πιασάρικα Adventureland, Funny People, The Informers (από το βιβλίο του Bret Easton Ellis με τους Mickey Rourke, Billy Bob Thornton και Kim Basinger, The Girlfriend Experience (του Steven Soderbergh με την ελληνικής καταγωγής Sasha Grey σε μη-πορνό ρόλο συνοδού υπερπολυτελείας), The Informant! (επίσης του Steven Soderbergh με τον Matt Damon σε ρόλο βλαχαδερού που γίνεται καρφί του FBI και τη βλέπει υπερκατάσκοπος) και βέβαια τη φρεσκαρισμένη εκδοχή του Fame που ή θα σηκώσει τρίχες, ή θα σηκώσει χορευτές, ή και τα δύο.

  14. verbal said

    Το κλου της φετινής διοργάνωσης βέβαια, ήταν οι υποσχέσεις για ελληνικές ταινίες, τα νεόκοπα σχετικά βραβεία και τα όσα αυτά μπορούν να προκαλέσουν, όπως λέγαμε πριν κάτι μήνες. Για πρώτη απόπειρα, οι Νύχτες συμπαθητικά τα πήγαν μπορείς να πεις, κλείνοντας δύο απ' τους δυνατούς σε προσδοκίες τίτλους της χρονιάς (και στην πραγματικότητα, δύο που, ακόμη και χωρίς μποϋκοτάζ, δε θα πήγαιναν ποτέ Θεσσαλονίκη με καμιά ιδιαίτερη προσδοκία), χάνοντας τον δυνατότερο (που κι όλη τη Θεσσαλονίκη να σήκωνε, δε θα του έλεγε και τίποτα) και συμπληρώνοντας με έναν χλιαρόθερμο και δύο... παναγιά μου. Πέρα απ' τη Στρέλλα και το Κακό στην Εποχή των Ηρώων, λοιπόν, που όπως θυμάσαι είχαν ανακοινωθεί πριν μήνες, στις Νύχτες Πρεμιέρας θα κάνουν την πρεμιέρα τους (κι αυτά σημείωσέ τα για scoop άμα θες, μιας και ο Δελτίος δεν ήξερε τίποτα) η (φρεσκοβραβευμένη στο Λοκάρνο) Ακαδημία Πλάτωνος (πρώην Δεν θα Γίνεις Έλληνας Ποτέ) του Φίλιππου Τσίτου, το ντοκιμαντεροειδές του Παναγιωτάτου που λέγεται περίπου Ξένες σε Ξένη Χώρα: 50 ταινίες φαντασίας και μυστηρίου στο ελληνικό σινεμά (που μάλλον έχει να κάνει με ταινίες φαντασίας και μυστηρίου στο ελληνικό σινεμά, φαντάζομαι, μυστηριωδώς) και (κρατήσου) η νέα ταινία του Φωκίωνα Μπόγρη, Κάθαρση. Κατά πως φαίνεται απ' το αποτέλεσμα, τα κόρτε του φεστιβάλ στον Βαρδή Μαρινάκη δεν έπιασαν τόπο και το Μαύρο Λιβάδι περιμένει ακόμη τον Σαμαρά να υποκύψει στις πιέσεις των στασιαστών, ενώ ο Γιώργος Λάνθιμος, προφανώς κρίνοντας ότι το κοινό των Νυχτών δεν είναι και το κοινό του Κυνόδοντα, μάλλον δεν προλάβαινε να σηκώσει το τηλέφωνο.

  15. verbal said

    Για να τα πούμε και όλα βέβαια, στο παράλληλο τμήμα Μουσική και Φιλμ, θα παίξουν και άλλα δύο ελληνικά ντοκιμαντέρ: ένα για τον Πετρίδη κι ένα για τους Last Drive.

  16. verbal said

    Συνεχίζοντας το χώσιμο στα ντόπια κινηματογραφικά πράγματα, οι Νύχτες Πρεμιέρας, αποστέλλοντας πρόσκληση σε όλα τα πολιτικά κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου, αλλά κι Έλληνες δημιουργούς, διοργανώνουν, σε μορφή πολιτικού debate, έναν διάλογο ανάμεσα σε απηυδησμένους κινηματογραφιστές και κομματικά στελέχη, "για το τι προτίθενται να κάνουν πράξη την επομένη των εκλογών", όπως μεταδίδει ο Δελτίος Τύπου. Η συζήτηση θα γίνει τη Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2009 στις 12:00 στον ΙΑΝΟ (Σταδίου 24).

    Στο μεταξύ, τα ταμεία για τις κάρτες διαρκείας άνοιξαν από σήμερα για τα μέλη του αθηνόραμα club (ό,τι κι αν είναι αυτό) και από αύριο για όλους τους υπόλοιπους. Τα σχετικά λεπτομερειακά, στη σελίδα του φεστιβάλ.

  17. verbal said

    Σα ζεστά ψωμάκια σε συσσίτιο περιμέναν τις κάρτες διαρκείας των 15ων Νυχτών Πρεμιέρας, οι ουρές που στήθηκαν σήμερα το απόγευμα έξω απ' το Δαναό και το Αττικόν. Πέντε-πέντε φεύγαν οι 250 δεκάρες (των 10 προβολών και των €35), που εξαντλήθηκαν σε μια ώρα απ' το άνοιγμα των ταμείων, ενώ μπόλικες έχουν απομείνει απ' τις 350 εικοσπεντάρες (των 25 προβολών και €75), ως συνήθως.

    Απορημένος μένει ο κόσμος που μαζί με τις διαρκείας δεν έχουν και προγράμματα προβολών να τους δώσουν στα ταμεία, και για να μην μείνεις κι εσύ με την απορία, το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί την ερχόμενη Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, εδώ που είσαι τώρα. Στο site του φεστιβάλ, δεν παίρνω όρκο πότε θ' ανέβει.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.